10 lat słynnego peronu we Włoszczowie!

Luiza Buras-Sokół
Niedzielne spotkanie na peronie we Włoszczowie.
Niedzielne spotkanie na peronie we Włoszczowie. archiwum
10 lat minęło odkąd Włoszczowa zyskała słynny peron na którym zatrzymują się pociągi pośpieszne kursujące na trasie z Warszawy do Krakowa i Katowic, między innymi słynne Pendolino. Peron Włoszczowa-Północ wybudowano przy zaangażowaniu ówczesnego wicepremiera Przemysława Gosiewskiego.

Członkowie świętokrzyskich struktur Prawa i Sprawiedliwości pamiętali o tym fakcie, spotykając się na stacji w niedzielę, 16 października, dokładnie w dziesiątą rocznicę otwarcia. - Zamówiliśmy mszę świętą w intencji świętej pamięci Przemysława Gosiewskiego, inicjatora budowy peronu, Honorowego Obywatela Włoszczowy - relacjonował jeden z organizatorów jubileuszu, Bartłomiej Dorywalski, doradca wojewody.

Parlamentarzyści Krzysztof Lipiec i Maria Zuba, a także członkowie i sympatycy Prawa i Sprawiedliwości złożyli wiązanki pod pomnikiem ofiar katastrofy smoleńskiej i tablicą upamiętniającą Przemysława Gosiewskiego.

Peron Włoszczowa-Północ oddano do użytku 16 października 2006 roku. Koszt budowy peronu wyniósł 909 tysięcy złotych, z czego 300 tysięcy złotych wyłożył samorząd miasta. Zatrzymuje się tu 14 par pociągów.

Trwa loteria Echa Dnia. KLIKNIJ I SPRAWDŹ, JAK WYGRAĆ MIESZKANIE, SAMOCHÓD I NAGRODY PIENIĘŻNE

Komentarze 89

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
dobra rada
W dniu 30.10.2016 o 19:12, Gość napisał:

    Ciekawe, czy gdyby wpadł pod pociąg na peronie w Włoszczowej też by starała się o odszkodowanie. 

Spadaj Cretino na drzewo  a tak ogólnie to peron jest we Włoszczowie .

G
Gość

Beata Gosiewska żąda 5 mln rekompensaty za śmierć męża pod Smoleńskiem. "Może tak zbiórkę narodową ogłosić?"

 

Druga żona Przemysława Gosiewskiego wezwała MON do zawarcia ugody w sprawie o zadośćuczynienie i odszkodowanie za śmierć jej męża w katastrofie smoleńskiej. Suma, jakiej oczekuje, zmroziła wiele osób. Nie brakuje bezlitosnych komentarzy: "Tylko 5? Dać jej 15 mln", "Ale musiała go kochać".

Do akt sprawy dotarł portal OKO.press. Jak pisze, europosłanka Beata Gosiewska  domaga się od MON 1,25 mln zadośćuczynienia dla siebie i dla dwójki dzieci oraz po 400 tys. zł tytułem odszkodowania. Wychodzi prawie 5 mln zł. 
Na tym nie koniec. Do tego jeszcze dla dzieci 72 tys. wyrównania renty i 2 tys. zł miesięcznie renty dodatkowej. Dodatkowej, ponieważ syn i córka już dostają rentę po ojcu. Rodzina otrzymała też wcześniej zadośćuczynienia, w sumie 750 tys. zł. Z oświadczenia majątkowego Gosiewskiej nie wynika, aby miała problemy finansowe. Na koncie ma prawie 1,4 mln zł oraz 107 tys. euro, a także papiery wartościowe o wartości blisko 290 tys. zł. 
We wniosku pisze, że ma inny problem: nie ma własnego mieszkania, mieszka w mieszkaniu teściowej. Jak zaznacza – to tylko 48 metrów kwadratowych wraz z dwójką dzieci. Uzasadnia, że gdyby żył mąż, byłoby ją stać na większe.

 

 

Internauci przypominają, że Gosiewska jest europosłanką, a dieta deputowanego w PE to 26 tys. zł. Wielu komentujących nie ma wątpliwości, że przy obecnym kierownictwie w resorcie obrony ministerstwo zgodzi się na proponowaną ugodę

 

 

Ciekawe, czy gdyby wpadł pod pociąg na peronie w Włoszczowej też by starała się o odszkodowanie.

 

o
oszczedny
W dniu 23.10.2016 o 07:45, Gość napisał:

Zauważyłem że na tym forum ciagle widzimy krytykę psl i innych partii, poza PiS . Proszę wskazć choć jeden przykład co zrobili dobrego dla Włoszczowy posłowie z PiS . Z tego co pamietętam to tylko zwoływanie konferencji prasowych krytykujących innych . Proszę wskazać choć jeden odcinek drogi, lub innej inwestycji którą zawdzięczamy parlamentarzystom z PiS . Mam nadzieję że społeczeństwo nie zaślepi się 500+, które tak naprawdę w wyniku wprowadzanych reform i podwyżek zostanie wydane w wysokości 1000 zł + .

 


ci z 500+ dołożą tylko 500 a reszta cały 1000 zł i nawet nie beda wiedziec jak to sie stało

G
Gość
W dniu 23.10.2016 o 07:45, Gość napisał:

Zauważyłem że na tym forum ciagle widzimy krytykę psl i innych partii, poza PiS . Proszę wskazć choć jeden przykład co zrobili dobrego dla Włoszczowy posłowie z PiS . Z tego co pamietętam to tylko zwoływanie konferencji prasowych krytykujących innych . Proszę wskazać choć jeden odcinek drogi, lub innej inwestycji którą zawdzięczamy parlamentarzystom z PiS . Mam nadzieję że społeczeństwo nie zaślepi się 500+, które tak naprawdę w wyniku wprowadzanych reform i podwyżek zostanie wydane w wysokości 1000 zł + .

Poseł PiS śp.Gosiewski załatwił dworzec,obwodnica byłaby już dawno, były gotowe plany tylko zmienił się rząd i PO orzekła ,że Włoszczowie obwodnica jest niepotrzebna.Teraz PSL jak są na aucie strasznie się chce przypodobać , nie można było wcześniej?. Proszę pokazać co posłowie z PO i PSL zrobili dla Włoszczowy.

G
Gość
Zauważyłem że na tym forum ciagle widzimy krytykę psl i innych partii, poza PiS . Proszę wskazć choć jeden przykład co zrobili dobrego dla Włoszczowy posłowie z PiS . Z tego co pamietętam to tylko zwoływanie konferencji prasowych krytykujących innych . Proszę wskazać choć jeden odcinek drogi, lub innej inwestycji którą zawdzięczamy parlamentarzystom z PiS . Mam nadzieję że społeczeństwo nie zaślepi się 500+, które tak naprawdę w wyniku wprowadzanych reform i podwyżek zostanie wydane w wysokości 1000 zł + .
G
Gość
Lokalny działacz PiS wtedy bul jeszcze nikomu nieznany .
s
swojak
W dniu 22.10.2016 o 18:10, Zosia napisał:

A ja jestem wdzięczna P.P.Gosiewskiemu i lokalnym działaczom PIS za pero9n Włoszczowa Północ.Studenci mają fantastyczne połączenie.Uczniowie z nauczycielami zwiedzają miasta.SUPER SUPER

buchachachachacha lokalnym działaczom Pus-dobre-ale mnie rozbawiłaś
Z
Zosia

A ja jestem wdzięczna P.P.Gosiewskiemu i lokalnym działaczom PIS za peron Włoszczowa Północ.Studenci mają fantastyczne połączenie.Uczniowie z nauczycielami zwiedzają miasta.SUPER  SUPER

G
Gość

chcą rzucić się pod Pendolino? :D

G
Gość

artykuły dłuzsze niz w gazecie :) :) :)

K
KIER
W dniu 18.10.2016 o 08:53, MAR napisał:

Jest to jedna z najlepszych inwestycji we Włoszczowie , do tej chwili mieszkańcy a szczególnie uczniowie i studenci mieli tylko wybór Częstochowa albo Kielcze , a teraz Katowice 1 godz , Kraków 2 godz , Warszawka 2 godz . Jednym słowem okno na świat .  

Kraków to ja robię w 1 godzinę.

G
Gość
W dniu 17.10.2016 o 15:30, ZnaFca napisał:

Przez takie rozumowanie  ani Kielce ani Radom nie wyjdą nigdy z kolejowego  dołka. Ja jestem  w sumie  obserwatorem z zewnątrz. Mnie patologia włoszczowska jako mieszkańcowi Warszawy  jest na rękę.  Dzięki temu jeżdżę do Krakowa i dalej za połowę ceny . Kiedyś musiałem jechać z Radom i Kielce jak nie chciałem zapłacić za ekspres.  Staram się jednak  na sprawy patrzeć systemowo,  a nie pod kątem własnego nosa. Ale skoro  chcecie jako  region tkwić  w grajdołku zamiast wymusić na władzach centralnych systemową zmianę - Wasza sprawa. Szkoda tylko ludzi których się robi w balona i zmusza do  korzystania jakiś polnych peronów na rubieżach regionu,  bo tak sobie życzą sołtysi z rejonu Włoszczowy.   Po pierwsze łącznica  Czarnca na CMK   to bzdura .   Kielce nic na tym nie zyskają, to będzie tzw. wolność bez butów   ponieważ dalej nie ma  generatora. Kielce są za cienkie w uszach na stacje początkową i końcową relacji. Zresztą po grzyba mają się wysilać skoro  teoretycznie leżą   pomiędzy Krakowem a Warszawą,  czyli w tranzycie.  Tylko  rzecz się ma tak, iż albo konsekwentnie jedziemy  przez Kielce i przez Radom albo konsekwentnie linią CMK.   Kraków nie będzie wracając z Warszawy  zbaczał  z CMK, aby zahaczyć akurat o Kielce  albo jadąc do Warszawy najpierw  jechał do Kielc wjeżdżał dopiero  na CMK  po uwzględnieniu  Kielc.  Płonne Wasze nadzieje. Jak wiem że cieszycie się na omijanie Radomia ale na tym  rozumowaniu się tylko przejedziecie.  To nic dobrego.  Należy przywrócić  jednolity   ciąg  Kraków - Kielce- Radom - Warszawa  a nie kombinować  zygzakami przez Kielce Włoszczową i dalej CMK . Przecież to jest nadrabianie 50 km co stanowi duży procent trasy.  Zresztą po co kombinować kiedy oczywiste rzeczy aż same się proszę o realizację  Po drugie. Mylnie zakładasz obecność pociągów TLK na CMK.  I zarzucasz  następnie,   że nie  mogą być szybsze  po starej LK8  nawet po modernizacji od tych które będą po linii CMK.  Tylko to jest sprawa  postawiona na głowie.  Jak mają być niby szybsze po linii 8  jak CMK była budowana w zupełnie innej geometrii  pod pociągi ekspresowe  BEZ POSTOJÓW   pośrednich nawet w tak dużych miastach jak Kielce i Radom,    Tym bardziej nie w wioskach typu Włoszczowa czy Opoczno. Natomiast linii LK8 jest znacznie starsza i była budowana w standardzie  zwykłej linii klasycznej z przystankami co kilka km w każdej wiosce.  Nie dziwi więc różnica w potencjale technicznym obu równoległych linii.   Należy więc raczej zadać   pytanie kto wpuścił tę  kategorię pociągów (czyli TLK)  na tego typu linię jak CMK.    Jaki jest sens puszczania pociągów kategorii  TLK  z tym samym czasem  co droższy 2 razy ekspres,   gdzie różnicą są tylko postoje we Włoszczowie Płn.  i Opocznie  Płd.   Potem  wysnuwa się  kuriozalne wnioski,  że TLK  po CMK jest szybsza niż  ta sama TLK po starej  klasyce (która uwzględnia sieć pośrednią czyli Kielce i Radom)  Przecież  tamta  TLK z linii CMK jest de facto EKSPRESEM a nie żadną TLKą !!!!  Tu jest pies pogrzebany. Nie można porównywać rzeczy nie porównywalnych,  a potem wyciągać kuriozalnych wniosków. Więc niech władze kolejowe przestrzegają dotychczasowego kompromisu   po CMK kursują wyłącznie  Ekspresy a po linii klasycznej  pociągi pospieszne ( TLK czy jak je tam nazywać). A nie puszczamy pospieszny (TLK)  który jest de facto  Ekspresem i potem wysnuwamy  kuriozalne wnioski   że CMK wychodzi szybciej nawet po modernizacji starej 8 ki. Po trzecie  w grę nie musi wchodzić modernizacja starej linii klasycznej nr 8 tylko budowa  nowej linii w standardzie KDP z uwzględnieniem  Kielc i Radomia jako stacji pośrednich pomiędzy Krakowem(Katowicami) a Warszawą.  Skoro  sami Kolejarze  nie przestrzegają kompromisu,   który obowiązywał dotychczas względem linii CMK o równoległych  starych linii klasycznych  (LK1 tzw. wiedenka oraz LK8  przez Kielce Radom),   że   po CMK kursują tylko  BEZPOSTOJOWE Ekspresy  a po trasach klasycznych biegnących przez skupiska ludzkie  POSTOJOWE pospieszne TO W TAKIM UKŁADZIE nie obowiązuje również  kompromis co do tego,  że przez Kielce  Radom nie  może powstać zupełnie  nowa infrastruktura w geometrii KDP KONKURENCYJNA względem  istniejącej CMK. I co wtedy??? CMK  WTEDY stoi pusta jak wspomniane lotnisko  w Radomiu CMK to linia  wydmuszka. Pusta w środku.  Albo rybka albo pipka. Albo wóz albo przewóz. Albo się  przestrzega dotychczasowego kompromisu sprzed 2009  roku albo Kielce i Radom powinny  podjąć  wspólną walkę o budowę konkurencji  względem CMK. Kielce natomiast jak  widać wolą  bezsensowną łącznicę  byle tylko na złość Radomiowi zrobić na której nic nie zyskają,   bo Kraków powie dlaczego  akurat  mamy zahaczać o Kielce,   skoro o Radom już nie musimy  zahaczać. To od Kozłowa OD POCZĄTKU  jedźmy PROSTO  na CMK. A potem będziesz pisał o TLK po CMK z 2 postojami w polu   i  wyciągał wnioski  że są i tak szybsze niż te same  TLK jadące po linii nr 8 przez Kielc Radom.(nawet po teoretycznej modernizacji LK8)    Tak czy siak  te dwa  dzikie perony na CMK nic nie wnoszą  żadnej wartości dodanej  dla regionu kieleckiego i subregionu radomskiego  poza samozadowoleniem okolicznych  sołtysów z Włoszczowy i Opoczna, gdyż od samego  mieszania herbata słodsza się nie staje. A to że mieszkańcy  samej Włoszczowy czy samego Opoczna będą po forach  majaczyli,  że t(ł)o nieprawda,  bo (ł)oni przecież widzieli,   że Wacek,  Pani Pelagia i ktoś tam jeszcze  jeeeechał do Warszawy  pociągiem i fajnie było,   a w telewizji tak krytykowali peron  to jeszcze nie oznacza  że nie mam racji w tym co piszę. 

Co ty człowieku bierzesz,że takie mądrości  piszesz?

w
włoszczowianka
W dniu 18.10.2016 o 13:35, Światowiec napisał:

i po co będziecie jeździć do tej Warszawy przecież tam nie ma buraków?

No faktycznie, takich jak ty daleko szukać...A od kiedy to miejsce zamieszkania świadczy o buractwie ?

p
precz z hejtem
Ale za to w Kielcach mają najdroższe na świecie przystanki autobusowe
G
Gość
W dniu 18.10.2016 o 13:35, Światowiec napisał:

i po co będziecie jeździć do tej Warszawy przecież tam nie ma buraków?

Po co ci internet jak nie umiesz z niego korzystać?

Wróć na i.pl Portal i.pl