7600 złotych dla wdowy albo wdowca. Takie ma być nowe dodatkowe świadczenie. Kiedy renta wdowia? Jest projekt ustawy 1.02.2024

ND
7600 złotych dla wdowy lub wdowca. Nowe dodatkowe świadczenie. Jak uzyskać pieniądze? Projekt ustawy jest już w Sejmie >>>  >>>
7600 złotych dla wdowy lub wdowca. Nowe dodatkowe świadczenie. Jak uzyskać pieniądze? Projekt ustawy jest już w Sejmie >>> >>>pixabay.com
Oto zmiany w ustawie dotyczącej renty rodzinnej dla wdowca lub wdowcy. Jak uzyskać 7600 złotych? Zgodnie z nowymi przepisami, renta wynosi teraz 7600 złotych. Renta rodzinna jest świadczeniem przyznawanym osobom, które straciły małżonka i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej po jego śmierci. Pomysłodawcy ustawy o zmianie renty rodzinnej dla wdowca lub wdowcy dążą do zapewnienia osobom starszym większego wyboru i lepszych możliwości. Projekt ustawy został już przedstawiony Sejmowi i obecnie znajduje się w procesie legislacyjnym. Zmiana w ustawie ma na celu poprawę sytuacji finansowej tych osób, które mają trudności z samodzielnym utrzymaniem się w okresie wysokiej inflacji.

Pomysłodawcy zmian wyliczyli, że z nowego rozwiązania mogłoby skorzystać 1,3 - 1,5 mln emerytów, którzy cierpią z powodu inflacji, a waloryzowane emerytury nie są w stanie im pomóc w trudnych sytuacjach finansowych.

Zmiany w ustawie. 7600 złotych dla wdowy lub wdowca

Renta wdowia. Osoby, które będą miały możliwość skorzystania będą musiały wziąć pod uwagę wprowadzony górny limit, który wyniesie 7600 złotych. Wdowia renta nie będzie mogła przekroczyć trzykrotności miesięcznej kwoty średniej emerytury wypłacanej przez ZUS.

Nowy projekt zakłada, że wdowa lub wdowiec zachowaliby swoje świadczenie oraz powiększyliby je o 50 procent renty rodzinnej po zmarłej żonie lub mężu. Drugą możliwością byłoby pobieranie w całości renty rodzinnej oraz 50 procent swojego świadczenia. Ci, którzy nabyli prawo do renty rodzinnej oraz emerytury lub renty z ZUS, z KRUS, wojskowej lub policyjnej, mogliby wtedy wybrać korzystniejsze dla siebie świadczenie oraz 50 proc. świadczenia, z którego wolą zrezygnować.

Obecnie po śmierci małżonka lub małżonki nie można odziedziczyć emerytury. Można jedynie zdecydować, czy pozostaje się przy swoim świadczeniu lub dostaje się 85 procent emerytury męża lub żony. Jest to tzw. renta rodzinna. Statystyki pokazują, że w większości przypadków korzystają z tej możliwości kobiety, których świadczenie jest niższe.

Ile wynosi renta rodzinna? Kto może ją uzyskać?

Suma udzielonej renty rodzinnej uzależniona jest od wysokości emerytury i określona przez ZUS w stawkach procentowych. Wynosić będzie odpowiednio:

  • 85% świadczenia zmarłego – jeżeli do renty rodzinnej uprawniona jest jedna osoba,
  • 90% świadczenia zmarłego – jeżeli do renty rodzinnej uprawnione są dwie osoby,
  • 95% świadczenia zmarłego – jeżeli do renty rodzinnej uprawnione są trzy osoby lub więcej.

Renta wdowia znalazła się w Sejmie za sprawą OPZZ oraz Lewicy, które wspólnie zaangażowały się w sprawie zbierania podpisów pod projektem ustawy.

Taka będzie najniższa krajowa w 2024 roku! Oto wyliczenia prognozowanej podwyżki. Zobacz, o ile więcej będziesz zarabiał >>>  >>>

Taka będzie najniższa krajowa w 2024 roku! Oto wyliczenia pr...

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 7600 złotych dla wdowy albo wdowca. Takie ma być nowe dodatkowe świadczenie. Kiedy renta wdowia? Jest projekt ustawy 1.02.2024 - Głos Koszaliński

Komentarze 67

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomasz
Chętnie się rozdaje czyjeś pieniądze a może zrobić i uporządkować emerytury z ustawy emerytalnej z 1998r która to okrada emerytów ograniczając wypracowany wskaźnik wysokości podstawy wymiaru do 250% i emeryci którzy wypracowali sobie wyższy ten wskaźnik są okradani na emeryturach.Także ani Po ani PiS nic w tej sprawie nie robią żeby to naprawić.Udaja wszyscy zlewa jak i z prawa że nie ma problemu.
M
Marek
15 września, 14:45, Łucka:

To już wiecie na kogo głosować - na Lewicę bo ta chce wprowadzenia renty wdowiej. Broń Boże nie głosujcie zatem na Rusecką i ten cały PIS.

Obiecali CI i już się sprzedałaś. A co od tamtych nic nie dostałaś ?

M
Marek
28 października, 14:24, Wdowa:

Mam nadzieję że nareszcie zostaną docenieni Ci małżonkowie którzy pracowali zawodowo, odprowadzali składki do ZUS emerytalne i rentowe, którzy pracując wychowywali dzieci nie dostając żadnej pomocy typu 800 czy emerytury 4 .. te pieniążki to wspólny dorobek małżonków..

Projekt Lewicy jest sprawiedliwy..

Zobaczymy czy po 12 latach oczekiwań tak jak obiecano dostaniemy wsparcie. Czekamy.

Masz rację, ale nie ze wszystkim. Z drugiej strony jak czytam Twoje wpisy to stwierdzam, że nie chciał bym być Twoim mężem.

M
Marek
24 września, 13:53, Wdowa:

Jak czytam teksty typu cytuję:

"Pyskowałaś tak, gdy od Tuska i Kopacz w zamian za 50% mężowskiej emerytury dostałaś 67 lat jako wiek emerytalny?"

To ogarnia mnie przrażenie.

Ja nie zwracam się do P. Tuska o Rentę Wdowią tylko do naszego rządu który rządzi (samodzielnie) od 8 lat i który ma plany na rządy na kolejne 8 lat.. zastanawia mnie jak długo jeszcze będzie się używać "wina Tuska" żeby unikać niewyhodnych tematów. A swoją drogą skoro tamten rząd zrobił tyle złego to czas pokazać źe można zrobić inaczej lepiej a nie wykrzykiwać jeden wytarty slogan " wina Tuska". Proszę nasz rząd aby zmienił i pochylił siè nad tematem Wdowich Rent.

Po to został wybrany aby zmieniać na lepsze wszystkim a nie tylko dla swoich wybranych grup. Bo jak narazie to jeżeli ktoś ma eięcej to " poradzi sobie" i trzeba go łupić a dać obibokom i nierobom? Bo narazie tak to odbieram. Mam pracować na cwaniaków a moje pieniądze i męża odprowadzane do ZUS ktoś kradnie.

17 listopada, 8:14, tezemeryt:

A dlaczego nie walczyłaś jak TUSK dał Ci 3 zl podwyzki emerutury zabral OFE, zniżył obliczenia emerutury 2013 r, obniżył posmiertne, podwyzszyl wiek enerytalny itp, itd hipokryzja na całego. I tego samego się spodziewaj.

Bo już ma sklerozę i pamięta tylko kilka wybiórczych lat.

M
Marek
28 października, 14:24, Wdowa:

Mam nadzieję że nareszcie zostaną docenieni Ci małżonkowie którzy pracowali zawodowo, odprowadzali składki do ZUS emerytalne i rentowe, którzy pracując wychowywali dzieci nie dostając żadnej pomocy typu 800 czy emerytury 4 .. te pieniążki to wspólny dorobek małżonków..

Projekt Lewicy jest sprawiedliwy..

Zobaczymy czy po 12 latach oczekiwań tak jak obiecano dostaniemy wsparcie. Czekamy.

To nie jest projekt lewicy.

P
Paweł
24 września, 13:53, Wdowa:

Jak czytam teksty typu cytuję:

"Pyskowałaś tak, gdy od Tuska i Kopacz w zamian za 50% mężowskiej emerytury dostałaś 67 lat jako wiek emerytalny?"

To ogarnia mnie przrażenie.

Ja nie zwracam się do P. Tuska o Rentę Wdowią tylko do naszego rządu który rządzi (samodzielnie) od 8 lat i który ma plany na rządy na kolejne 8 lat.. zastanawia mnie jak długo jeszcze będzie się używać "wina Tuska" żeby unikać niewyhodnych tematów. A swoją drogą skoro tamten rząd zrobił tyle złego to czas pokazać źe można zrobić inaczej lepiej a nie wykrzykiwać jeden wytarty slogan " wina Tuska". Proszę nasz rząd aby zmienił i pochylił siè nad tematem Wdowich Rent.

Po to został wybrany aby zmieniać na lepsze wszystkim a nie tylko dla swoich wybranych grup. Bo jak narazie to jeżeli ktoś ma eięcej to " poradzi sobie" i trzeba go łupić a dać obibokom i nierobom? Bo narazie tak to odbieram. Mam pracować na cwaniaków a moje pieniądze i męża odprowadzane do ZUS ktoś kradnie.

17 listopada, 8:14, tezemeryt:

A dlaczego nie walczyłaś jak TUSK dał Ci 3 zl podwyzki emerutury zabral OFE, zniżył obliczenia emerutury 2013 r, obniżył posmiertne, podwyzszyl wiek enerytalny itp, itd hipokryzja na całego. I tego samego się spodziewaj.

W punkt.

t
tezemeryt
18 września, 21:33, Maja:

Przede wszystkim czyim kosztem są wypłacane emerytury dla tych co nigdy nie pracowali i nie płacili składek????

16 października, 11:13, Trejsji:

Tak zgadzam się z tym

w punkt.

t
tezemeryt
28 października, 14:17, Wdowa:

Teraz czekam na spełnienie obietnicy.. zobaczymy czy była to prawda i pomogą nam czy tylko " kiełbasa wyborcza"..

To za mzonki. Czekaj.

t
tezemeryt
24 września, 13:53, Wdowa:

Jak czytam teksty typu cytuję:

"Pyskowałaś tak, gdy od Tuska i Kopacz w zamian za 50% mężowskiej emerytury dostałaś 67 lat jako wiek emerytalny?"

To ogarnia mnie przrażenie.

Ja nie zwracam się do P. Tuska o Rentę Wdowią tylko do naszego rządu który rządzi (samodzielnie) od 8 lat i który ma plany na rządy na kolejne 8 lat.. zastanawia mnie jak długo jeszcze będzie się używać "wina Tuska" żeby unikać niewyhodnych tematów. A swoją drogą skoro tamten rząd zrobił tyle złego to czas pokazać źe można zrobić inaczej lepiej a nie wykrzykiwać jeden wytarty slogan " wina Tuska". Proszę nasz rząd aby zmienił i pochylił siè nad tematem Wdowich Rent.

Po to został wybrany aby zmieniać na lepsze wszystkim a nie tylko dla swoich wybranych grup. Bo jak narazie to jeżeli ktoś ma eięcej to " poradzi sobie" i trzeba go łupić a dać obibokom i nierobom? Bo narazie tak to odbieram. Mam pracować na cwaniaków a moje pieniądze i męża odprowadzane do ZUS ktoś kradnie.

A dlaczego nie walczyłaś jak TUSK dał Ci 3 zl podwyzki emerutury zabral OFE, zniżył obliczenia emerutury 2013 r, obniżył posmiertne, podwyzszyl wiek enerytalny itp, itd hipokryzja na całego. I tego samego się spodziewaj.

z
zielony
15 września, 14:45, Łucka:

To już wiecie na kogo głosować - na Lewicę bo ta chce wprowadzenia renty wdowiej. Broń Boże nie głosujcie zatem na Rusecką i ten cały PIS.

Chyba Ci,, wali,, komuchow? NIGDY.

CZERWONE GEBY

W
Wdowa
Mam nadzieję że nareszcie zostaną docenieni Ci małżonkowie którzy pracowali zawodowo, odprowadzali składki do ZUS emerytalne i rentowe, którzy pracując wychowywali dzieci nie dostając żadnej pomocy typu 800 czy emerytury 4 .. te pieniążki to wspólny dorobek małżonków..

Projekt Lewicy jest sprawiedliwy..

Zobaczymy czy po 12 latach oczekiwań tak jak obiecano dostaniemy wsparcie. Czekamy.
W
Wdowa
Teraz czekam na spełnienie obietnicy.. zobaczymy czy była to prawda i pomogą nam czy tylko " kiełbasa wyborcza"..
T
Trejsji
18 września, 21:33, Maja:

Przede wszystkim czyim kosztem są wypłacane emerytury dla tych co nigdy nie pracowali i nie płacili składek????

Tak zgadzam się z tym

G
Grażyna
Debatują i dalej nic z tym nie robią
J
Janusz I
PiS nie raczył przywrócić okradzionego przez po zasiłku pogrzebowego a co dopiero mówić o dodatku dla wdowców. Piszę to jako wątpiący wyborca PiS.
Wróć na i.pl Portal i.pl