Początki były skromne. Pasażerowie latali zmodernizowanymi bombowcami, a fotele zrobiono z wikliny lub rattanu. Były skargi na niskie temperatury w czasie lotu i gwałtowne wstrząsy. Nie brakowało jednak chętnych i odważnych.
Połączenie z Warszawy do Paryża trwało początkowo 9 godzin i obejmowało kilka międzylądowań. Air France był pierwszą istniejącą do dziś zagraniczną linią, która zaoferowała loty z Polski.
Air France narodziła się 7 października 1933 roku z połączenia pięciu komercyjnych przewoźników. Na początek załoga zabierała na pokład kosze z cateringiem – kanapkami, termosami i butelką koniaku. Z czasem pasażerowie jedli posiłki przygotowane przez Compagnie Internationale des Wagons-Lits – operatora słynnego Orient Expressu. Był homar po parysku, potrawki z kurczaka Bresse i lody glace plombières.
Porcelanowe naczynia i kryształowe kieliszki
Prawdziwie luksusowe podróże zaczęły się w lotach przez Atlantyk na pokładzie Super Constellation. Porcelanowe naczynia, kryształowe kieliszki, 34 miejsca sypialne i siedem prywatnych kabin. Gości na pokładzie witano szampanem.
Projektowaniem mundurków dla załogi zajęły się największe sławy haute couture, takie jak Dior czy Balenciaga.
Skok przez Atlantyk nastąpił w lipcu 1946. Pierwszy lot do Nowego Jorku, który trwał 23 godziny i 45 minut, linia wykonała samolotem DC-4 z 42 miejscami na pokładzie.
Concord - szczyt marzeń
Potem nastąpiła era Concorda. Maszyna była szczytem prestiżu. Zabierała setkę pasażerów i osiągała prędkość Mach 2.04 (2500 kilometrów na godzinę). Był to rok 1976, a pierwszy rejs odbył się z Paryża do Rio de Janerio z międzylądowaniem w Dakarze.
Samolot pokonywał trasę z Paryża do Nowego Jorku w 3 godziny i 39 minut, lecąc na wysokości 17 000 metrów. Podróżowali nim zamożni klienci, milionerzy i gwiazdy. Pasażerów częstowano szampanem, truflami i wypiekami z restauracji Lenôtre. Podawały je stewardessy, ubrane w specjalnie zaprojektowane sukienki od Jeana Patou.
Concorde wzbudzał emocje u konkurencji. Wielu przewoźników chciało mieć te maszyny, ale do realizacji wszystkich zamówień nie doszło, bo przyszedł kryzys paliwowy w latach 70. i wysoka cena samolotu. Naddźwiękowa przygoda trwała 27 lat, do 2003 roku.
Po wycofaniu Concorde nie było załamania, firma weszła w nową przyszłość. W 2004 roku Air France łączy się z holenderską linią KLM. Dziś samoloty Air France docierają w niemal każdy zakątek świata: Madagaskar, Reunion, Chile, Polinezja Francuska, Gwadelupa, itd.
Rośnie też oferta Grupy Air France KLM w Polsce. W tym zimowym sezonie zwiększyła się do 127 lotów tygodniowo z 5 miast w Polsce.
Tylko "czyste" paliwo
Air France stawia na najnowocześniejsze Airbusy: A350 oraz wąskokadłubowe A220. Wyróżniają je dobre parametry środowiskowe, takie jak niższa emisja dwutlenku węgla i znaczna redukcja hałasu.
Do 2030 r. udział paliwooszczędnych maszyn najnowszej generacji we flocie Grupy osiągnie 70%. Strategia dekarbonizacji Grupy zakłada osiągnięcie do 2050 roku zerowej emisji netto.
