Autobus staranowany przez pociąg. Kierowca rozmawiał przez telefon

sz
Do groźnie wyglądającego wypadku doszło w Owczarach pod Lubinem. Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym bus wjechał pod pociąg towarowy.

Kierowca autobusu dojeżdżając do przejazdu kolejowego nie zatrzymał się przy znaku STOP i wjechał wprost pod nadjeżdżający pociąg towarowy - spalinową lokomotywę z siedmioma wagonami.

Z relacji świadków wynika, że kierowca w chwili zdarzenia rozmawiał przez telefon.

- W autobusie na szczęście nie było pasażerów. Kierowca jechał sam. Nie odniósł żadnych obrażeń. W lokomotywie natomiast były dwie osoby, które również nie potrzebowały pomocy lekarskiej - mówi asp. szt. Sylwia Serafin z KPP w Lubinie.

Policjanci apelują o ostrożność. Zwłaszcza, że wysoka temperatura może powodować rozkojarzenie i zmęczenie u kierowców. - Chwila nieuwagi na drodze może doprowadzić do tragedii – dodaje Serafin.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 52

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Witajcie wczoraj wróciłam ze sklepu. Musze się pochwalić, że udało mi się zgarnąć bon na zakupy do rossmanna. Wystarczyło jedynie podać adres e-mail, w zasadzie nic mi nie szkodziło więc wpisałam, a po 3 dniach dostałam tam instrukcje jak odebrać bon do rossmanna. Macie tutaj linka może wam się też uda http://konkurs-rossmann.site
M
Małgorzata
2019-06-07T23:18:43 02:00, KODLKPM:

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna

Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

2019-06-07T23:19:05 02:00, KODLKPM:

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

Potwierdzam. Wrocławskie mikole to największa zakała wszystkich stron kolejowych. Wszędzie robią śmietnik z dyskusji i nagminnie obrażają inne osoby. Wymienione wyżej osoby zachowują się najgorzej, zakładają m.in. multikonta i z nich obrażają inne osoby albo hejtują pewne linie kolejowe. Na "Rynku Kolejowym" zrobiono z nimi porządek to przenieśli się na Facebooka i inne portale.

c
cyklista
Na linii lwóweckiej Koleje Dolnosląskie jeszcze gorzej robiły pasażerów w balona. Linia turystyczna, wokół jest Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się zmieści a co dopiero z rowerem. Oczywiście możesz tylko pocałować klamkę, radź sobie sam, a chamski konduktor jeszcze odpowiada, że jego to nic nie obchodzi. Szynobus na jakiejś linii doznał awarii więc zabierano ten z Lwówka i takie rzeczy zdarzały się nagminnie bez żadnej informacji w rozkładzie. W ten sposób Koleje Dolnośląskie wygasiły frekwencję na tej malowniczej trasie a potem w ogóle zlikwidowały wszystkie pociągi.

Koleje Dolnośląskie to najbardziej dziadowska spółka kolejowa w Polsce!!!
B
Biały Pan
Ten burak, który broni tutaj Kolei Dolnośląskich pod różnymi nickami i m.in. obraża w chamski sposób mieszkańców Lwówka to jest troll z Kolei Dolnośląskich. Nadaje pod prawie wszystkimi artykułami na temat kolei na Dolnym Śląsku, np. obrażając mieszkańców Lwówka Śląskiego. Wywalili go z "Rynku Kolejowego" to produkuje się tutaj, obrażając w chamski sposób czytelników pod różnymi anonimowymi nickami. Niestety sam w ten sposób dobitnie potwierdza, że w Kolejach Dolnośląskich zatrudniają chamów i buraków.
D
Dariusz Wojciechowski
Likwidują kolejne linie kolejowe (ostatnio zlikwidowali wszystkie pociągi na linii do Lwówka, uważanej za najpiękniejszą w Polsce), a w nowych Impulsach już śmierdzi gównem. Do tego chamska, arogancka obsługa.
w
warszawiak
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
Z
Zorientowany
Co do linii Lwóweckiej to prawa jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.

Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.

Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.

Linia do Lwówka jest teraz bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:

1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),

2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),

3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
i
inżynier transportu
Zlikwidować wszystkie pociągi do Wrocławia. Kmiotów jeżdżących po obornik zwyczajnie nie stać na bilety i nie potrafią zachować się na drogach.
s
sołtys Sołtysowic
We Wrocławiu i tak nikt w ogóle nie korzysta z kolei, bo każdy ma kunia z dryndą i kobyłę do jazdy na oklep do krótszych podróży.
W
Wiktor Lis
Typowy przykład jak wywalić grube pieniądze w błoto, bo "unia dajom". A czy ten drut zostanie wykorzystany, to już się nikt nie zastanawiał. Frekwencja w pociągach jest tylko do Legnicy, dalej nawet do Bolesławca pociągi zwykle jeżdżą puste.
e
et1000-22
A najpiękniejszą stacyjkę kolejową na Dolnym Śląsku - Pilchowice Zapora - Koleje Dolnośląskie i Urząd Marszałkowski zaorali.
J
Jakub Adamczyk
Wrocław to dziura. Po co tu pociągi?

1. Dworzec - żulernia, unikać jak ognia...

2. Okolice Rynku - tu masz żebraczkę starszą - siedzi przy skrzyżowaniu z Ruską, albo w średnim wieku - ona spaceruje po Oławskiej, albo żebraczki młode pałętające się z dziećmi przy ogródkach...

3. Sam Rynek - a tu dla odmiany stado chłopaków z kwiatami, wyciągających kasę od frajerów...

Oczywiście 2 i 3 to osoby o...śniadej karnacji...

Jak się na to patrzy to po prostu wstyd...
h
hrabia z Wielkopolski
We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa w wsioków.
P
Pan z miasta
Jadą sobie głupie ludki

Do Wsiobudki, tej Wsiobudki

Kunia wczoraj im zabrali

To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty

Do roboty, do roboty.

Wsiadła nawet chuda krowa

Rzekła krótko:

- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary

Gdzie? No przecież! Na Świniary!

Wszystkie kmioty się zleciały

Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
M
Maciej Miłosz
Tylko kury i kaczki będą miały świetny dojazd na targ to Wrocławia na Wsiebodzkim. A co z sudeckimi kurortami Karpaczem, Świeradowem, Lwówkiem, gdzie mieszkańcy potrzebują pociągów???
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl