Zobacz wideo: Sprawdzamy, co w Polsce drożeje najszybciej.
Awaria w Santander Bank Polska
W niedzielę (20 czerwca) doszło do nietypowej awarii w Santander Bank Polska.
- Próbuje dodzwonić się do Waszego banku od około godziny. Mam wyczyszczone konto do zera i blokadę na prawie 11tys! za zakup paliwa! Możecie to wyjaśnić? Mam potwierdzenie ze stacji z terminala i paragon - napisała jedna z klientek Santander Bank Polska w komentarzu na profilu banku Santander na Facebooku.
Sprawdź koniecznie
"Dwie transakcje na kwotę 20,79 i na 2,99 pobrały mi z konta 2079 i 299! Proszę o rozwiązanie tego problemu!" - brzmi kolejna wiadomość na profilu banku Santander.
- Za Spotify zapłaciłem blisko 3000 pl za miesiąc? - dziwi się kolejny internauta.
- Ja tez mam konto wyczyszczone do zera… Prawie zawału dostałam jak to zobaczyłam - podobnych komentarzy w mediach społecznościowych jest cała masa.
- Dzień dobry, wiemy o problemie i pracujemy już nad jego rozwiązaniem. Środki niebawem wrócą na Twoje konto. Przepraszamy za powstałe niedogodności - odpowiadali przedstawiciele banku.
Santander Bank Polska poinformował, że o godz. 21:40 w niedzielę rozwiązano problem.
W wyniku awarii bank pobierał kwoty nawet 100 razy wyższe, niż wysokość transakcji. System przestał rozróżniać wysokość kwoty po przecinku, dlatego - jak podają klienci - na przykład zamiast 980 zł pobrane zostało z konta 9800 zł.
- O 21.40 rozwiązaliśmy problem, przywróciliśmy prawidłowe salda. Raz jeszcze przepraszamy klientów, których dotknęły niedogodności - poinformowała redakcję Bankier.pl Ewa Krawczuk z Santander Banku. - Nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi są właśnie zdejmowane automatycznie. Problem dotyczy poniżej 1% transakcji realizowanych przez bank w niedzielę. Bardzo przepraszamy naszych klientów za te niedogodności - przekazało biuro prasowe Santander w rozmowie z serwisem dobreprogramy.pl.
Santander Bank Polska zapewnia, że wszyscy klienci odzyskają swoje środki.
