Klienci od dłuższego czasu skarżyli się, że banki niesłusznie ściągają z ich konta opłaty za karty, mimo zapewnień, że będą darmowe.
Większość banków oferuje darmowe karty płatnicze pod warunkiem dokonania w miesiącu określonej liczby transakcji lub wydania określonej kwoty za pośrednictwem karty. Zdarzało się, że klienci spełniali te warunki, a bank i tak pobierał miesięczną prowizję za kartę płatniczą.
Sprawie przyjrzał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Okazało się, że nagminną praktyką stosowaną w wielu bankach było rozliczanie płatności dokonanych na końcu miesiąca w miesiącu następnym. Zdarzało się, że klient nie spełniał wtedy kryteriów uprawniających go do zwolnienia z opłaty i bank pobierał prowizję.
Ostatnio ING Bank Śląski informował swoich klientów, że zwróci im nienależnie pobrane opłaty. Pisaliśmy o tym w artykule: BZ WBK i ING muszą oddać pieniądze swoim klientom. Taka jest decyzja UOKiK. Banki mają kilka miesięcy na zwrot pieniędzy
PŁACA MINIMALNA Ile wynosiła płaca minimalna w poprzednich l...
Okazuje się, że nie tylko ING Bank Śląski zwraca klientom nienależnie pobrane opłaty. Wcześniej zrobiły to m.in. mBank i Bank Pocztowy. Teraz o zwrot pieniędzy będą mogą ubiegać się osoby, które mają karty płatnicze wydane przez m.in.: Alior Bank, Deutsche Bank Polska, PKO BP, Plus Bank, Santander Bank Polska (BZW BK).
Czytaj uważnie korespondencję od banku
Warto uważnie czytać korespondencję wysyłaną przez bank, czy to w formie tradycyjnej, czy też elektronicznej. Banki informują lub będą informować o tym, jak ubiegać się o zwrot opłat i w jakim terminie należy to uczynić. Niektóre banki zdecydowały się na zrot pieniędzy, bez konieczności składania reklamacji.
Abonament RTV 2019. Kary są ogromne! Kto może nas kontrolowa...
Trzeba złożyć reklamację
ING Bank Śląski informuje w liście do klientów, że o zwrot pieniędzy mogą ubiegać się osoby, które złożą reklamację do 20 września. Opłaty zostaną zwrócone w ciągu 30 dni od daty złożenia reklamacji.
A jak wygląda to w innych bankach? Do 30 lipca o zwrot pieniędzy muszą wystąpić klienci Deutsche Bank Polska. Alior Bank daje czas do 31 sierpnia, a Plus Bank do 5 września. PKO BP o terminie składania wniosków dopiero poinformuje, podobnie, jak inne banki, które planują takie działania.
Zobacz wideo: RZECZNIK PRAW KONSUMENTÓW OSTRZEGA PRZED NACIĄGACZAMI!
