Mapa dzielnicy, kredki, flamastry i papier kolorowy potrzebne są do przeprowadzenia lekcji o bezpieczeństwie w ruchu drogowym według scenariusza proponowanego przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Podczas takich zajęć dzieci się uczą m.in. rozpoznawania niebezpiecznych miejsc w najbliższym otoczeniu czy rozumienia poszczególnych znaków drogowych.
Eksperci zachęcają jednak do samodzielnego tworzenia konspektów null[/sms]lekcji wychowania komunikacyjnego - dwa przykłady zamieszczamy poniżej. Najważniejsze, by były ciekawe, wymagały zaangażowania i nie ograniczały się do teorii - tylko wtedy mogą pomóc w kształtowaniu zachowań dziecka. Ale nawet doskonale przeprowadzone zajęcia w szkole nie przyniosą sukcesu, jeśli maluchy po lekcjach będą obserwować negatywne zachowania dorosłych. Dlatego poza szkolną edukacją tak ważni są rodzice, którzy - dając dobry przykład - nie marnują wysiłku nauczycieli.