Cały proces - od tankowania na stacji ORLEN w Łodzi, przez plombowanie zbiornika, po szczegółową dokumentację przejazdu - przebiegał zgodnie z rygorystycznymi zasadami. Średnie spalanie wyniosło 2,6 litra na 100 km. Zgromadzone materiały wideo, zdjęcia i relacje świadków trafiły do komisji Guinness World Records, która uznała rekord za oficjalny.
Do próby, Miko Marczyk wykorzystał seryjnie produkowaną Skodę Superb IV generacji z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Jak podkreślał, wybór auta był podyktowany m.in. jego właściwościami aerodynamicznymi i konstrukcją sprzyjającą jeździe oszczędnościowej. Samochód został wyposażony w energooszczędne opony marki Michelin. Oficjalnie uznany i zatwierdzony rekord wynosi ostatecznie 2831.
- To spełnienie jednego z moich motoryzacyjnych marzeń. Technika jazdy - zarówno w rajdach, jak i na co dzień - jest moją pasją. Ten wynik był możliwy dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i właściwym wyborom technologicznym: energooszczędnym oponom, samochodowi o dobrych właściwościach aerodynamicznych oraz paliwu EFECTA marki ORLEN. Pokazaliśmy, że seryjne rozwiązania mogą być niezwykle skuteczne, oszczędne i przyjazne środowisku. Produkty partnerów, dzięki którym realizuję moje marzenia i cele sportowe, mają absolutnie najwyższą jakość - mówi Miko Marczyk
Ten wyjątkowy wynik to pokaz umiejętności kierowcy, ale również dowód na skuteczność i jakość paliwa EFECTA, opracowanego przez ekspertów ORLEN. To paliwo zostało stworzone z myślą o najwyższych standardach, zarówno pod kątem osiągów, jak i troski o środowisko.
- Przejechanie na jednym zbiorniku paliwa aż 2831 km i pobicie tym samym przez Miko Marczyka Rekordu Guinnessa jest potwierdzeniem tego, że paliwo EFECTA sprawdza się w nawet najbardziej wymagających sytuacjach. Zaprojektowanie i przetestowanie flagowych paliw ORLEN zostało wykonane z poszanowaniem najlepszych standardów inżynierskich oraz najnowocześniejszych dostępnych metod stosowanych w świecie motoryzacji. Dzięki temu stworzyliśmy produkt, który realnie przyczynia się do utrzymania w czystości elementów układu paliwowego oraz silnika, zapewnia przywrócenie sprawności pracy tych elementów, a dodatkowo pozytywnie wpływa na ograniczenie emisji szkodliwych spalin z układu wydechowego. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do osiągnięcia tego sukcesu - twierdzi Arkadiusz Majoch, dyrektor Biura Badań i Rozwoju Petrochemii i Rafinerii Przyszłości.
Rekord Miko Marczyka to nie tylko spektakularny sukces sportowy, ale także dowód na to, że nowoczesna technologia ma realny wpływ na codzienną motoryzację - bardziej wydajną, niezawodną i odpowiedzialną środowiskowo.
Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC)- już czwarty w najstarszym rajdowym cyklu na świecie - Miko Marczyk rozpoczął kilkanaście dni temu startem w 42. edycji Rajdu Sierra Morena. Wraz z pilotem Szymonem Gospodarczykiem, nasza załoga uplasowała się na 5. miejscu i zdobyła dodatkowe punkty za kończący imprezę odcinek Power Stage.
Polacy startują Skodą Fabią RS Rally2 - autem z silnikiem o pojemności 1.6 l i mocy ok. 300 koni mechanicznych. Rozpędza się do "setki" w 3 sekundy. Ma napęd na cztery koła i pięciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów.
