Najmłodszy zwycięzca Rajdu Dakar nie zwalnia tempa. Wielkie ściganie na marokańskiej pustyni. Z Polakami w rolach głównych. Cisną aż miło!

Paweł Wiśniewski
Tym razem, klan Goczałów celuje w podbicie pustyni marokańskiej
Tym razem, klan Goczałów celuje w podbicie pustyni marokańskiej www.instagram.com/erykgoczal
Jeszcze na dobre nie zaczęli, a już jest o nich głośno! Niespełna 20-letni Eryk Goczał - najmłodszy dakarowy zwycięzca w historii - był drugi, Michał Goczał (wujek Eryka) - czwarty, a Marek Goczał (ojciec Eryka) - siódmy na 25-kilometrowym prologu Rajdu Maroka w klasie Challenger (auta T3 czyli pojazdy UTV lub buggy przeznaczone do wyścigów terenowych)! To piąte i zarazem ostatnie, finałowe zawody zaliczane do prestiżowego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych (W2RC).

Dla wielu, „Rallye Du Maroc 2024” (w sumie do przejechania jest 2468 km, z czego 1512 km to odcinki specjalne czyli na czas) to główny sprawdzian przed styczniowym Rajdem Dakar. Dzisiaj rusza właściwe ściganie - cała motoryzacyjna kawalkada przeniosła się ze średniowiecznego Marrakeszu do XX-wiecznej, turystycznej Zakury, znanej z niepowtarzalnych krajobrazów, urokliwych plantacji palmowych i oazy.

Za nami prolog w okolicach Marrakeszu. Zawodnicy mieli do pokonania łącznie 74 km, z czego 25 km stanowił właśnie odcinek rywalizacji sportowej. W klasie Challenger (do rywalizacji zgłaszani są zawodnicy, którzy nie zdobyli tytułu mistrzowskiego w WRC2 lub nigdy nie byli zawodnikami fabrycznymi wybranymi do punktowania w WRC), najszybsi byli Amerykanie Mitch Guthrie/Kellon Walch, którzy wyprzedzili załogę polsko-hiszpańską Eryk Goczał/Alex Haro (zastąpił Oriola Menę) o 19 sekund.

Niemal wszystkie najlepsze ekipy jeżdżą w pojazdach Taurus T3 Max.

Tytuł mistrzowski w klasie Challenger ma już praktycznie zapewniony Litwin Rokas Baciuška (Can-Am Maverick X3), a jedynym, który może mu zagrozić jest Nicolas Cavigliasso z Argentyny.

Spośród 125 uczestników „Rallye Du Maroc 2024” (klasy: Ultimate, Challenger, SSV i Stock), 33 walczy o punkty Rajdowych Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych (W2RC).

Przypomnijmy, że Eryk Goczał wygrał w debiucie, w 2023 roku, Rajd Dakar w kategorii SSV czyli małych pojazdów terenowych i został najmłodszym triumfatorem w długiej historii tych prestiżowych zawodów (jest też najmłodszym uczestnikiem).

W tym roku, został natomiast - w nieco kontrowersyjnych okolicznościach - zdyskwalifikowany.

Pochodzący z Przytkowic w pow. wadowickim nastolatek dopiero w listopadzie 2023 roku zdał egzamin na... prawo jazdy.

Pasją do sportów motorowych zaraził go tata Marek, który dużych pieniędzy dorobił się na dyskotekach Energy2000, napojach i produkcji obuwia. Do dzisiaj jego największym biznesem jest jednak Park Rozrywki Energylandia w Zatorze.

Elita klasy Challenger:

300. Rokas Baciuška (Litwa)/Oriol Vidal (Hiszpania) - Can-Am Maverick X3

301. Nicolas Cavigliasso (Argentyna)/Valentina Pertegarini (Argentyna) - Taurus T3 Max

302. Marcelo Gastaldi (Brazylia)/Carlos Sachs (Brazylia) - Taurus T3 Max

303. Dania Akeel (Arabia Saudyjska)/Stephane Duple (Francja) - Byk T3 Max

304. Mitch Guthrie (USA)/Kellon Walch (USA) - Taurus T3 Max

305. Ricardo Porem (Portugalia)/Nuno Sousa (Portugalia) - MMP T3 Rally-Raid

306. Mario Franco (Portugalia)/Rui Franco (Portugalia) - Yamaha YXZ 1000R Turbo

307. Eryk Goczał (Polska)/Alex Haro (Hiszpania) - Taurus T3 Max

308. Marek Goczał (Polska)/Maciej Marton (Polska) - Taurus T3 Max

311. Lionel Baud (Francja)/Lucie Baud (Francja) - GRally Team OT3

322. Michał Goczał (Polska)/Diego Ortega (Hiszpania) - Taurus T3 Max

od 7 lat
Wideo

Magazyn GOL 24 - podsumowanie kolejki Ekstraklasy

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl