UOKiK po przeprowadzeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk dotyczących procedury przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, stwierdził, że właściciel sieci sklepów Biedronka - Jeronimo Martins Polska S A. z siedzibą w Kostrzynie naruszył zbiorowe interesy konsumentów.
Czytaj także: Biedronka. Będą kolejne podwyżki płac dla pracowników
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach kary został zobowiązany do zorganizowania na swojej stronie internetowej szkolenia, składającego się z dwóch części:
1. edukacyjno-informacyjnej dotyczącej polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich
2. interaktywnego quizu, składającego się z 10-12 pytań o tematyce związanej z polubownym rozwiązywaniem sporów z konsumentami.
Szkolenie będzie dostępne przez trzy tygodnie od momentu jego uruchomienia. Pierwsze 35 tysięcy osób, które ukończy quiz, tj. udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci „Biedronka”.
Vouchery rabatowe będą wydawane w formie e-kodów z instrukcją dotyczącą jego wykorzystania. E-kod zostanie wysłany na podany przez konsumenta adres e-mail lub na numer telefonu.
Voucher będzie na okaziciela, tzn. będzie mógł być zrealizowany przez każdego konsumenta, który przedstawi e-kod bez weryfikacji jego tożsamości lub uprawnień do realizacji e-kodu. E-kod będzie można wykorzystać jeden raz.
Vouchery w formie e-kodu będą uprawniały do zakupu wszystkich towarów lub usług będących w asortymencie sklepu sieci „Biedronka”.
Oprócz przeprowadzenie akcji Biedronka została zobowiązana do przeszkolenia pracowników w zakresie przyjmowania reklamacji towarów i zmian w procedurze reklamacyjnej stosowanej w sklepach sieci.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Jeronimo Martins Polska do umieszczenia informacji o uruchomieniu akcji dla konsumentów w każdym sklepie sieci „Biedronka” o następującej o następującej treści:
„Szanowni Państwo,
informujemy, że Jeronimo Martins Polska S.A. uruchomiło nieodpłatne szkolenie dla konsumentów, w wyniku którego pierwszych 35.000 konsumentów, którzy ukończą szkolenie otrzyma bon (e-kod) w kwocie 10 złotych na zakupy produktów w sklepach Biedronka. Szkolenie dla konsumentów w formie platformy e-learningowej oraz szczegółowe informacje o warunkach ww. akcji znajdziecie Państwo na stronie:.... Niniejszy komunikat zostaje opublikowany w związku z decyzją Prezesa UOKiK nr RBG-14/2018 z dnia 31 grudnia 2018 r., dotyczącą postępowania w przedmiocie zasad rozpatrywania reklamacji w sklepach sieci Biedronka.”
Zobacz także:

Pięć siatkarek Developresu Rzeszów w reprezentacji Polski na 2022 rok
Zobacz najnowszy odcinek "Małych mądrali"
