Pasek artykułowy - wybory

Biedronka rozdaje 35 tysięcy bonów na zakupy. To kara nałożona przez UOKiK za wprowadzenie klientów w błąd

red.
Biedronka rozda 35 tys. bonów na zakupy.
Biedronka rozda 35 tys. bonów na zakupy. Szymon Starnawski / Polska Press
Sieć sklepów Biedronka ma do rozdania 35 tysięcy darmowych bonów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Biedronka naruszyła interesy konsumentów, nie informując wystarczająco o prawie do zwrotu towaru. Darmowe bony mają być formą rekompensaty dla klientów.

UOKiK po przeprowadzeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk dotyczących procedury przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, stwierdził, że właściciel sieci sklepów Biedronka - Jeronimo Martins Polska S A. z siedzibą w Kostrzynie naruszył zbiorowe interesy konsumentów.

Czytaj także: Biedronka. Będą kolejne podwyżki płac dla pracowników

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach kary został zobowiązany do zorganizowania na swojej stronie internetowej szkolenia, składającego się z dwóch części:
1. edukacyjno-informacyjnej dotyczącej polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich
2. interaktywnego quizu, składającego się z 10-12 pytań o tematyce związanej z polubownym rozwiązywaniem sporów z konsumentami.

Szkolenie będzie dostępne przez trzy tygodnie od momentu jego uruchomienia. Pierwsze 35 tysięcy osób, które ukończy quiz, tj. udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci „Biedronka”.

Vouchery rabatowe będą wydawane w formie e-kodów z instrukcją dotyczącą jego wykorzystania. E-kod zostanie wysłany na podany przez konsumenta adres e-mail lub na numer telefonu.

Voucher będzie na okaziciela, tzn. będzie mógł być zrealizowany przez każdego konsumenta, który przedstawi e-kod bez weryfikacji jego tożsamości lub uprawnień do realizacji e-kodu. E-kod będzie można wykorzystać jeden raz.

Vouchery w formie e-kodu będą uprawniały do zakupu wszystkich towarów lub usług będących w asortymencie sklepu sieci „Biedronka”.

Oprócz przeprowadzenie akcji Biedronka została zobowiązana do przeszkolenia pracowników w zakresie przyjmowania reklamacji towarów i zmian w procedurze reklamacyjnej stosowanej w sklepach sieci.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Jeronimo Martins Polska do umieszczenia informacji o uruchomieniu akcji dla konsumentów w każdym sklepie sieci „Biedronka” o następującej o następującej treści:

„Szanowni Państwo,
informujemy, że Jeronimo Martins Polska S.A. uruchomiło nieodpłatne szkolenie dla konsumentów, w wyniku którego pierwszych 35.000 konsumentów, którzy ukończą szkolenie otrzyma bon (e-kod) w kwocie 10 złotych na zakupy produktów w sklepach Biedronka. Szkolenie dla konsumentów w formie platformy e-learningowej oraz szczegółowe informacje o warunkach ww. akcji znajdziecie Państwo na stronie:.... Niniejszy komunikat zostaje opublikowany w związku z decyzją Prezesa UOKiK nr RBG-14/2018 z dnia 31 grudnia 2018 r., dotyczącą postępowania w przedmiocie zasad rozpatrywania reklamacji w sklepach sieci Biedronka.”

Zobacz także:

Aż pięć zawodniczek Developresu Rzeszów znalazło się w kadrze Polski

Pięć siatkarek Developresu Rzeszów w reprezentacji Polski na 2022 rok

Zobacz najnowszy odcinek "Małych mądrali"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Greg
Niestety juz sie skonczyly jeszczr wczoraj, jednak udało mi sie uzbierać11 bonow
S
Seb
Już ebony się skończyły...
I
Internet
Czy sklep internetowy, w którym chcą Państwo zrobić zakupy jest legalny ? Program Bezpieczny Sklep informuje o zagrożeniach w sieci. Konsumencie, nie daj się okraść.
https://www.legalniewsieci.pl/bezpieczny-sklep
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl