Opady deszczu i dynamiczne zmiany pogody nie zrobiły wrażenia na drogowcach. Aura miała najmniejszy wpływ na budowlańców pracujących w tunelach. Dzięki ich wysiłkom końcem listopada wydrążono łącznie 668 metrów tuneli (320 metrów nitka prawa, 348 nitka lewa) wraz z wykonaniem obudowy wstępnej, co stanowi 17,4 proc. całości tunelu do wydrążenia.
Mimo że tunele są najtrudniejszą częścią inwestycji, nie są one ani najdłuższą, ani jedyną. Całość jest podzielona na trzy odcinki, które po zakończeniu prac będą miały łączną długość 16 kilometrów. Skomplikowany wykop to element, którego budowa zakończy się najpóźniej. Tunelem zajmującym fragment odcinka od Naprawy do Skomielnej Białej pojedziemy dopiero w 2021 roku. Docelowo będzie miał prawie 2 kilometry długości.
Najbardziej zauważalny efekt prac widać na odcinku od Rabki do Skomielnej Białej, gdzie dla obiektów mostowych wykonano 96,5 proc. fundamentów, 76 proc. podpór i konstrukcji oporowych oraz 14 proc. ustrojów nośnych.
Pierwszy odcinek nowej trasy będzie otwarty dla kierowców końcem 2018 roku.
Jak będzie wyglądać zakopianka za kilka lat? Zobacz wizualizacje!
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
Krowoderska.pl - Krowoderska.pl - Pozwolenie na budowę - odc. 4
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
