- Dofinansowanie pozwala nam na jeszcze efektywniejszą realizację jakże ważnego, ekspresowego połączenia Warszawy z Lublinem - podkreśla Agnieszka Krupa, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. - Trasa S17 będzie wspomagać rozwój gospodarczy nie tylko Polski Wschodniej, ale również całego kraju.
Chodzi o podpisaną właśnie umowę na unijne dofinansowanie budowy ekspresówki S17 na odcinku od węzła Lubelska (gdzie południowa obwodnica Warszawy będzie łączyć się z drogą S17) do Garwolina.
Nowa ekspresówka będzie przebiegać przez powiaty otwocki (gmina Wiązowna, gmina Celestynów, miasto Otwock, gmina Kołbiel) i garwoliński (gminy Pilawa i Garwolin).
Cała inwestycja, która właściwie się już rozpoczęła, ma kosztować 1,25 mld zł, a dofinansowanie unijne wynosi 618,5 mln złotych.
Kasa na kolej
Oprócz tego podpisano też umowę na dofinansowanie wielkiego projektu kolejowego. Spółka PKP Intercity zamierza wydać 990,4 mln zł (402,5 mln zł z UE) na modernizację 183 wagonów i 20 lokomotyw elektrycznych.
Pociągi będą jeździły m.in. na trasie Lublin – Kielce –Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – (Świnoujście).