ISG automatycznie wyłącza silnik, gdy przechodzi on w bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu lub gdy jego prędkość nie przekracza 4 km/h. Warunkiem jest, aby dźwignia zmiany biegów znajdowała się w pozycji "luz", a pedał sprzęgła był wciśnięty.
W typowych warunkach ruchu miejskiego - częstym ruszaniu i zatrzymywaniu - ISG obniża zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 15 proc. Jeżeli warunki jazdy tego wymagają system można czasowo wyłączyć przyciskiem ISG OFF umieszczonym na desce rozdzielczej.
Kie cee'd ISG dostępne są na razie z silnikami benzynowymi 1,4 i 1,6 l w wersjach hatchback (3- i 5-drzwiowy) i kombi. System ISG dodany jest w polskich cennikach jako opcja i kosztuje 1300 zł. Wersję 3-drzwiową ISG można kupić od 52 700 zł (1.4), 5-drzwiową od 46 700 zł (1.4), a kombi od 52 200 zł (1.6).