Przedsiębiorcy doskonale wiedzą, z jakimi formalnościami wiąże się ich działalność. Wizyty w różnego typu urzędach niekiedy wypełniają całe dnie, a rozwiązanie sprawy ciągnie się jeszcze dłużej. Nie musi tak być! Urząd Skarbowy możesz mieć na wyciągnięcie ręki. W laptopie, na tablecie czy smartfonie. Sprawy urzędowe online załatwisz dzięki Profilowi Zaufanemu. Jak go założyć?
Profil zaufany – pierwszy krok, który ułatwi Ci życie.
Żeby załatwić jakąkolwiek sprawę w internetowym urzędzie, musisz posiadać Profil Zaufany, który będzie potwierdzeniem wniosków oraz elektronicznym podpisem. Aby móc w pełni korzystać z portalu epuap.gov.pl konieczne jest założenie konta. Założenie Profilu Zaufanego nie trwa długo, ale wymaga specjalnego potwierdzenia tożsamości.
Założenie Profilu Zaufanego KROK PO KROKU
Profil zaufany możesz założyć na dwa proste sposoby.
Załóż Profil Zaufany przez internet
- Wejdź na stronę gov.pl i po lewej stronie wybierz z menu „Profil zaufany”
- Kliknij listę podmiotów (np. banków), za których pośrednictwem dokonasz dalszych formalności.
- Wybierz ikonę swojego banku.
- Postępuj dalej według instrukcji. Tożsamość potwierdzisz, logując się do bankowości mobilnej. Poprawność danych potwierdzisz także kodem, który zostanie wysłany na podany numer telefonu.
To rozwiązanie, w którym tożsamość potwierdza bank, w którym masz założone konto. Wszystkie formalności załatwiasz przez internet, bez wychodzenia z domu.
Załóż Profil Zaufany i potwierdź tożsamość w punkcie
- Wejdź na stronę pz.gov.pl
- Z dostępnych opcji na dole ekranu wybierz „Potwierdź w punkcie potwierdzającym”
- Wypełnij wszystkie, wymagane pola
- Teraz masz 14 dni, żeby wybrać się do jednego z 1500 punktów potwierdzających, w którym urzednicy zweryfikują Twoją tożsamość i zatwierdzą założenie Profilu Zaufanego