Rynek marketingu przeszedł w ciągu ostatnich 15 lat prawdziwą rewolucję. Jeszcze nie tak dawno temu prym wiodły reklamy drukowane, radiowe lub telewizyjne. Dziś główną przestrzenią komunikacji medialnej jest Internet. Marki nawiązują współpracę z influencerami, otwierają sklepy internetowe, a także aktywnie prowadzą konta na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Niełatwo jest nadążyć nad zmiennymi trendami i algorytmami.
Na szczęście rynek nie znosi próżni. W związku z rosnącą rolą reklamy internetowej powstały profesjonalne agencje marketingu internetowego. Dlaczego warto skorzystać z ich usług?
Agencja internetowa - czym się zajmuje?
Każda agencja internetowa ma swój zakrojony profil działalności. Jeśli stoimy przed wyborem firmy, która będzie nas reprezentować w sieci - warto wybrać tę, która oferuje możliwie najszerszy zakres usług. Dobrym przykładem jest Agencja Marketingowa 3-A, która w swojej ofercie poza tradycyjną obsługą stron w mediach społecznościowych, ma także kampanie reklamowe Google Ads czy projektowanie stron www i sklepów internetowych. Ponadto firma ta jest w stanie kompleksowo opracować nam branding marki, przygotować video i sesję reklamową, a nawet zapewnić treści wspierające wizerunek marki.
Odpowiedni wybór agencji reklamowej sprawia, że nie musimy na ostatnią chwilę szukać dodatkowych podwykonawców i całą komunikację możemy powierzyć jednej firmie. To wpływa nie tylko na jakość pracy między nami a agencją, ale także pozwala uspójnić komunikację marketingową na wielu polach.
Dlaczego warto korzystać z usług agencji?
Niezależnie od tego, czy jesteśmy dopiero na etapie budowania nowego brandu, czy prowadzimy dobrze prosperującą firmę - zatrudnienie renomowanej agencji reklamowej niesie za sobą same korzyści. Największą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że nie musimy utrzymywać w strukturach przedsiębiorstwa kosztotwórczego działu marketingowego. Dzięki temu możemy zrezygnować m. in. z wynajmu dodatkowej powierzchni biurowej. Współpraca z agencją internetową sprawia, że płacimy stricte za efekty.
Warto zaznaczyć także, że w agencjach reklamowych pracuje sztab specjalistów z wielu dziedzin. Zatrudniając dwóch lub trzech specjalistów ds. marketingu w spółce, nigdy nie osiągniemy takich efektów, jak w przypadku agencji reklamowej, która w swoich strukturach ma copywriterów, grafików, specjalistów ds. social-mediów czy analityków internetowych. Pragnąc zbudować tak kompleksowy zespół w swojej firmie, musielibyśmy zainwestować niemałe fundusze, które lepiej przeznaczyć na rozwój sieci sprzedaży.
Nawiązanie współpracy z agencją internetową ma zatem wymiar nie tylko finansowy, ale także logistyczny. My i nasz zespół możemy skupić się na tym, co najważniejsze - aby produkty lub usługi oferowane przez naszą firmę, były jak najwyższej jakości. Poza tym, trendy w sieci zmieniają się równie szybko, co aktualnie najefektywniejsze kanały komunikacyjne. Współpraca z agencją sprawi, że zawsze będziemy na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację rynkową i atakować te formy marketingowe, które przynoszą największy zysk.