Dlaczego warto zainwestować w marketing internetowy firmy?

Materiał informacyjny 3-A Agencja Marketingowa
Istnieje firmy w Internecie to obecnie obowiązek każdego przedsiębiorcy. Marketing internetowy to kluczowe źródło informacji o produktach i usługach dla klientów. Dodatkowo daje możliwość precyzyjnego dotarcia do naszej grupy docelowej. Czym jest marketing internetowy i dlaczego jest ważny dla Twojej firmy?

Co to marketing internetowy?

Marketing internetowy to wszelkie działania podejmowanie w celu wprowadzenia produktu, promocji marki, zwiększenia sprzedaży i budowaniu wizerunku przy wykorzystaniu internetu. Marketing internetowy przede wszystkim skupia się na budowaniu długotrwałej relacji pomiędzy klientem, a marką. W przeciwieństwie do marketingu tradycyjnego, obiorca ma znacznie większą rolę. Nie odbiera on jedynie komunikatów marketingowych, ale ma na nie wpływ.

Najpopularniejsze działania w ramach marketingu internetowego

Na marketing internetowy składa się wiele działań, które możemy stosować jednocześnie, aby jeszcze lepiej promować nasza firmę:

• SEO i pozycjonowanie stron www,
• Reklamy Google Ads,
• Reklamy w mediach społecznościowych,
• Content marketing,
• Prowadzenie profili w social mediach,
• Email marketing,
• Marketing wiralowy,
• Bot.

Marketing w Internecie – jakie kanały wybrać?

Planując marketing w Internecie nie możemy skupiać się tylko na jednym kanale dotarcia, ponieważ klienci szukają informacji o naszej marce i produktach w różnych miejscach. Najczęściej są to strony internetowe, ale także wizytówki Google, social media i fora internetowe. Wykorzystanie kilku kanałów jednocześnie w marketingu internetowym daje o wiele lepsze rezultaty, a także buduje wizerunek naszej marki.

Czemu marketing internetowy dla firmy jest ważny?

Internet to medium, które nie tworzy ograniczeń ze względu na terytorium, dlatego możemy mieć klientów z różnych stron świata, co nie byłoby możliwe tylko przy sprzedaży stacjonarnej. Dodatkowo Internet stał się podstawowym medium informacji. Jeżeli klient chce się zdecydować na dany produkt lub usługę szuka na ich temat informacji w Internecie, w ten sposób potwierdza także wiarygodność firmy. Marketing internetowy to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich firm.

Zalety marketingu w internecie

Jeżeli nadal nie jest przekonany do inwestycji w marketing internetowy warto poznać jego największe zalety:

• Docieranie do klientów przez całą dobę w różne dni tygodnia,
• Kreowanie wizerunku,
• Dotarcie do grupy docelowej – marketing internetowy pozwala na niezwykle precyzyjne dotarcie do osób z naszej grupy docelowej, dodatkowo pozwala na lepsze poznanie klientów,
• Możliwość mierzenia skuteczności podejmowanych działań marketingowych,
• Optymalizacja kosztów.

Jak agencja marketingowa pomoże Ci w marketingu w Internecie?

Marketing w Internecie to pojęcie na tyle szerokie, że większość firm decyduje się na pomoc doświadczonych agencji. Od budowy strony internetowej, poprzez pozycjonowanie i profile w social mediach, aż po reklamy. Agencja marketingu internetowego doskonale zna narzędzia, a także potrzeby i zachowania użytkowników. Dla niedoświadczonego przedsiębiorcy może to być długi proces, który będzie wymagał nauki, a także narazi nas na wiele błędów.

Jak tworzyć marketing w Internecie przy pomocy agencji marketingowej? Tak jak w przypadku wszystkich działań marketingowych, tak i w przypadku marketingu internetowego, musimy stworzyć strategię, w której określimy działania, cel, wykorzystywane kanały i grupę docelową. Marketing w Internecie powinniśmy zacząć od stworzenia strony internetowej lub sklepu internetowego. Strona musi być czytelna, przejrzysta, intuicyjna i responsywna. Każdy pojawiający się błąd może sprawdzić, że użytkownik zniechęci się i nie powróci już do naszej firmy. Dobrze przemyślana strona internetowa będzie służyła przez lata, a konieczna będzie tylko optymalizacja treści. Po stworzeniu strony internetowe musimy zadbać o jej optymalizację, tak, aby wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nie możemy zapomnieć także o blogu, dlaczego? To na blogu publikujemy artykuły, które nie tylko pozwalają na zawarcie słów kluczowych, ale także budowanie opinii eksperta, poprzez przekazywanie informacji na temat produktów oraz usług.

Decydując się na marketing w Internecie nie możemy zapomnieć także o mediach społecznościowych. Social media maja ogromne znaczenie w poznawaniu Twojej grupy docelowej, a także pozwalają Ci na budowanie silnej więzi pomiędzy odbiorcą, a marką. W mediach społecznościowych często skraca się dystans, a użytkownik może szybko pozyskać niezbędne informacje, a także otrzymać odpowiedzi na zadane pytania. Media społecznościowe to ważna część marketingu internetowego, dlatego niezwykle ważna jest regularna publikacja treści i nawiązywanie dialogu z odbiorcami. Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z agencją internetową możesz powierzyć jej także prowadzenie Twoich mediów społecznościowych.

Agencja marketingu internetowego będzie odpowiedzialna także za tworzenie, nadzorowanie i optymalizację reklam zarówno Google Ads, jak i reklam w mediach społecznościowych. Dzięki temu masz pewność, że budżet nie będzie przepalany, a Twoje reklamy będą trafiały do grupy docelowej.

Marketingowy internetowy – czy warto?

Na pytanie czy warto korzystać z marketingu internetowego zawsze odpowiemy twierdząco, ponieważ to obecnie konieczność dla każdej firmy, której zależy na budowaniu wizerunku, zwiększeniu sprzedaży i nawiązywaniu relacji z klientami.

Wróć na i.pl Portal i.pl