Dlaczego zatoczka autobusowa przy Forum Gdańsk nie spełnia swojego zadania? "Każdy każdego blokuje"

Krzysztof Dunaj
Krzysztof Dunaj
Zdjęcie zrobione 22 kwietnia 2022 roku - tydzień po otwarciu naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk.
Zdjęcie zrobione 22 kwietnia 2022 roku - tydzień po otwarciu naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Przemyslaw Swiderski
O tym, że zatoczka autobusowa przy Forum Gdańsk jest za krótka, pisaliśmy w kwietniu 2022 roku. Czy coś się zmieniło od tamtej pory? Mieszkańcy skarżą się, że jest jeszcze gorzej niż było. Dlaczego zatoczka autobusowa nie spełnia swojego zadania?

Pod koniec kwietnia br. pisaliśmy, że sygnalizacja przy naziemnym przejściu dla pieszych zatrzymuje cyklicznie ruch pojazdów i mimo że płynność przejazdu wydaje się być zachowana, to pojawia się jeden problem. W godzinach szczytu jest takie natężenie ruchu, że autobusy, które wjeżdżają do zatoczki przy Forum Gdańsk, nie mieszczą się w niej.

Ponadto, po kwietniowym artykule do redakcji odezwał się jeden z kierowców komunikacji miejskiej. Wskazał on, że prawdziwą wadą zatoczki jest zbyt mała liczba wiat przystankowych.

- Wszyscy pasażerowie stoją przy dwóch wiatach na końcu zatoki i kiedy dany autobus zatrzyma się dalej w zatoce, musi czekać na pasażerów, co znacznie wydłuża wsiadanie do autobusu - opisał sytuację pan Andrzej. - Jestem kierowcą autobusu i widzę to bardzo dobrze. Pasażerowie stoją zawsze tam, gdzie są wiaty.

Pasażerów komunikacji miejskiej przybywa, a problem robi się jeszcze większy. Użytkownicy przystanku "Brama Wyżynna" nadal podkreślają, że nie mają gdzie usiąść.

- Na tym przystanku się po prostu nie mieszczą ludzie oraz autobusy. Każdy każdego blokuje. Piesi stojący na ścieżce rowerowej blokują rowerzystów, a autobusy prywatne blokują autobusy miejskie - napisał w listopadzie br. do "Dziennika Bałtyckiego" pan Tymon.

Co z zatoczką przy Forum Gdańsk? Jak na obecną sytuację zareagował Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku?

- Przystanek „Brama Wyżynna” jest czterostanowiskowy i teoretycznie powinien mieć wystarczającą przepustowość - zaznaczyła w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim" Dorota Kuś, główny specjalista ds. komunikacji i marketingu Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Niestety w praktyce długotrwałe postoje przewoźników prywatnych, wynikające głównie ze sprzedaży biletów przez kierowców, znacznie obniżają tę przepustowość. Tworzą się kolejki autobusów czekających na możliwość podjechania do krawędzi peronowej, a czasami także na możliwość odjechania.

ZTM w Gdańsku dodaje, że autobusy, które zatrzymują się na samym początku peronu (od strony Dworca Głównego), bywają niezauważone przez pasażerów oczekujących w środkowej części peronu.

- Ponieważ z tego przystanku korzysta bardzo wiele osób, przechodzenie (czasem dobieganie) do właściwego autobusu nie jest komfortowe. Dlatego zachodzi konieczność uporządkowania sytuacji - tłumaczyła Dorota Kuś. - Rozwiązaniem jest podział ruchu: przewoźnicy zewnętrzni - „Śródmieście SKM”, linie ZTM - „Brama Wyżynna”. Przypomnę, że w celu usprawnienia ruchu w tym rejonie, wydłużony został buspas na ul. Wały Jagiellońskie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dlaczego zatoczka autobusowa przy Forum Gdańsk nie spełnia swojego zadania? "Każdy każdego blokuje" - Dziennik Bałtycki

Wróć na i.pl Portal i.pl