Spis treści
Dodatkowe wagony na najpopularniejszych trasach w trakcie świątecznego weekendu
Jak poinformowano w przesłanym komunikacie, od 27 października do 5 listopada br. PKP Intercity wzmocni 268 pociągów dodatkowymi 362 wagonami, ponadto 31 października i 1 listopada dwa składy zespolone ED-74 pojadą w podwójnej trakcji, zapewniając dwa razy więcej miejsc siedzących.
Najbardziej popularnymi kierunkami podróżowania w tym czasie będą trasy:
- Kraków-Warszawa-Kraków,
- Trójmiasto-Warszawa-Trójmiasto,
- Warszawa-Poznań-Warszawa,
- Warszawa-Wrocław-Warszawa.
Najwięcej podróżnych w czasie przedłużonego, świątecznego weekendu, przyjmą dworce:
- Warszawa Centralna,
- Kraków Główny,
- Wrocław Główny,
- Poznań Główny,
- Warszawa Gdańska,
- Warszawa Wschodnia.
Przewoźnik ponadto poinformował, że stale obserwuje frekwencję w pociągach i w miarę możliwości technicznych będzie planował kolejne wzmocnienia.
Gdzie kupisz bilety?
PKP Intercity przypomina, że bilety na przejazd pociągami spółki można zakupić za pośrednictwem strony intercity.pl, poprzez aplikację mobilną przewoźnika, czy z wykorzystaniem portali i aplikacji partnerów: KOLEO, SkyCash, e-podróżnik.pl, Bilkom oraz mPay.
Z kolei wybierając aplikacje Google Maps czy Jakodojade, podróżni mogą wyszukać połączenia PKP Intercity i skorzystać z opcji przekierowania do zakupu biletu na wskazany pociąg na stronie intercity.pl.
Pomoc dla osób z niepełnosprawnościami
PKP Intercity, przypomina także, że za pośrednictwem specjalnego formularza udostępnionego na stronie PKP Intercity oraz za pośrednictwem aplikacji mobilnej przewoźnika, osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać z pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów.
– Asysta świadczona jest przez PKP S.A. lub PKP PLK S.A. nieodpłatnie, w obrębie dworca, w wybranych lokalizacjach. Po weryfikacji osoba zgłaszająca zostanie powiadomiona o możliwości udzielenia pomocy, która zwyczajowo obejmuje czynności polegające na umożliwieniu osobie z niepełnosprawnością lub osobie o ograniczonej sprawności ruchowej dostanie się do pociągu i jego opuszczenie. W przypadku osób poruszających się na wózkach, pomoc polega na uruchomieniu windy lub rozłożeniu platformy znajdującej się na wyposażeniu taboru – wyjaśniono.
Dodatkowe informacje dla podróżnych
Do dyspozycji pasażerów, na największych dworcach w Polsce, będą informatorzy mobilni. W przypadku pytań – można skorzystać z infolinii PKP Intercity pod numerem telefonu +48 22 391 97 57. Infolinia czynna jest przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Korekta rozkładu jazdy
Pasażerowie PKP Intercity muszą się przygotować na kolejną korektę rozkładu jazdy. Przypomnijmy, w okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2022/2023 łącznie przewidziano pięć korekt, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych. 12 listopada br. wejdzie w życie ostatnia z nich i będzie obowiązywała do 9 grudnia br. O najważniejszych zmianach możesz przeczytać Tutaj.
