Porwane przez pandemię łańcuchy dostaw mocno dały - i nadal dają się - we znaki także producentom rowerów. Mimo to lider rynku w Polsce, firma Kross zapewnia, iż jest w stanie zrealizować w terminie nawet 90 proc. zamówień.
Co czwarty Polak chce w tym roku kupić rower. Szybujące ceny paliw skłaniają do przesiadki na jednoślady
Z badań przeprowadzonych przez agencję Differencena na zlecenie KROSS wynika, że już 70% Polaków deklaruje posiadanie roweru. Ponad 25% planuje kupić jednoślad w nadchodzącym roku.
Kupujemy rowery: jakie i za ile?
Polacy planują kupować rowery w wyspecjalizowanych sklepach stacjonarnych, a na zakup chcą przeznaczyć 1600 zł i kwota ta rośnie. Największym zainteresowaniem cieszą się rowery miejskie, które chce kupić 33% ankietowanych.
Nowe emerytury od lipca. Ile wynoszą świadczenia po obniżce ...
Na kolejnym miejscu znalazły się rowery górskie (24%) oraz dziecięce (11%). Konsumenci kupujący rowery elektryczne najczęściej wybierają polską markę KROSS – wynika z badania. KROSS jest również nie tylko najczęściej rozważaną, ale i najczęściej kupowaną marką rowerów w Polsce. Rosnące zainteresowanie Polaków rowerami dodatkowo wzmacniają szybko rosnące teraz ceny paliw.
Z badań przeprowadzonych w marcu przez agencję Difference na zlecenie KROSS wynika, że ponad 25% ankietowanych Polaków planuje kupić jednoślad w nadchodzącym roku, a jako miejsce zakupu wskazuje sklep stacjonarny, których znaczenie rośnie.
Kupujemy rowery: gdzie planujemy zakup?
To właśnie tam można oczekiwać fachowego doradztwa i wsparcia w procesie wyboru odpowiedniego modelu oraz rozmiaru roweru, a także akcesoriów. Z najnowszego badania wynika, żenajwięcej jednośladów planujemy kupić w miesiącach od marca do końca maja, deklarowali w badaniu ankietowani.
- Wnioski z badania potwierdzają to, co na rynku obserwujemy od 2 lat. Popularność rowerów rośnie, bo Polacy przekonali się, że to doskonała alternatywa dla samochodów czy transportu miejskiego w czasach pandemii. Od wielu dni rosną ceny paliw i dla wielu z nas jest to dodatkowa motywacja do przesiadki na rower - mówi Jacek Bugaj, członek zarządu KROSS.
- Konsumenci zauważyli także coraz lepszą infrastrukturę w miastach, doceniają też, że rower to bezpieczny i ekologiczny środek transportu, który dodatkowo pomaga nam zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie. W 2022 zaoferujemy kilkadziesiąt różnych modeli rowerów, w tym całą gamę rowerów elektrycznych, w przystępnych dla każdego cenach –zapewnia Jacek Bugaj.
Kupujemy rower: w innym krajach też chętnych nie brakuje
Rok 2020 i 2021 przyniosły ogromny boom na rowery na całym świecie. Pandemia i ograniczenia w mobilności sprawiły, że wiele osób przesiadło się na rowery. W ten sposób można bezpiecznie dojeżdżać do pracy, a poza tym, jazda na rowerze jest doskonałą formą na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną, co w czasach pandemii ma kluczowe znaczenie.
Wiele miast w Europie natychmiast podążyło za potrzebami mieszkańców. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. W konsekwencji konsumenci szturmują sklepy rowerowe od 2020 roku.
Na marginesie - rowery firmy Kross z Przasnysza poszukiwane na polskim rynku ze względu na stosunkowo niską cenę gwarantującą wysoką jakość, wiodącą rolę odgrywają także na rynkach: Słowacji, Czech, Węgier i Rumunii.
Kupujemy rower: co wybrać w Polsce
Poza produktami firmy Kross w Polsce najchętniej kupowane są rowery marki Romet (europejski design, własny styl, a także rozsądne ceny) oraz Mbike i Unibike (niepowtarzalny design i dobry stosunek jakości do ceny).
To polscy producenci. swoich zwolenników mają też światowe firmy sprzedające swoje produkty w Polsce. To Giant z Tajlandii, amerykańska firma GT, niemiecki producent Cube czy Merida z Tajwanu.
W zależności od przeznaczenia i typu dobry rower można kupić w cenie do 1,5 tys. Zł (miejski lub trekkingowy). Rowery krosowe to jednak wydatek dwa razy wyższy (z ramą aluminiową) lub grubo ponad 4 tys. zł (rama karbonowa).
