Dumni z tego, co nasze. Biedronka odpowiada Morawieckiemu

Akcja specjalna Debata: Czym ogrzewać mieszkania i domy?
Wideo
od 16 lat
Biedronka odpowiada na apel premiera Mateusza Morawieckiego dotyczący polskich wyrobów na sklepowych półkach. Dyskont zaczyna promocję produktów kuchni polskiej.

Premier Mateusz Morawiecki podczas wizyty w zakładzie Grup Mlekovita ocenił, że największe sieci sklepów w Polsce zbyt mało uwagi poświęcają polskim produktom.

- W różnych sieciach zagranicznych są przecież tygodnie włoskie, tydzień portugalski, tydzień hiszpański, tydzień francuski. Bardzo pięknie, ale apeluję również o to, żeby w Polsce był przede wszystkim tydzień polski - co najmniej raz w miesiącu w każdej sieci- mówił Morawiecki.

Jego zdaniem polskie produkty powinny być sprzedawane w ogromnej większości, tak jak to jest w krajach zachodnich, które bronią swoich rynków, pomimo że jesteśmy częścią jednolitego rynku europejskiego. Sieci handlowe powinny sprawiedliwie traktować mniejszych dostawców. - Będziemy na pewno się bardzo przyglądać, żeby nie było nadużywania pozycji dominującej – mówił Morawiecki.W związku z tym Biedronka rusza ze specjalną ofertą produktów kuchni polskiej. Pod hasłem „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” na półkach sklepów sieci klienci znajdą szeroki wybór produktów typowych dla polskiej kuchni. To przykład promowania rodzimych produktów przez Biedronkę. Jak napisano w komun ikacie, sieć współpracuje z ponad 600 polskimi dostawcami, od których w 2017 roku pochodziło aż 92 proc. wszystkich artykułów dostępnych w ofercie Biedronki.

Oferta sklepu ma podkreślać bogactwo smaków charakterystycznych dla poszczególnych regionów kraju. Dzięki skali sieci, liczącej ponad 2820 sklepów, klienci w całej Polsce będą mogli skosztować wiodących produktów lokalnych, np. twarogu półtłustego włoszczowskiego czy serka wiejskiego Krasnystaw, Włoszczowa lub z Mlekovity.

Sieć wprowadzi jeszcze więcej lokalnych specjałów w sklepach zlokalizowanych w danym regionie. Wśród nich będą masła, twarogi, gziki i majonezy. Przykładowo w kętrzyńskich Biedronkach dostępny będzie Majonez stołowy kętrzyński, a na południu Polski będzie można nabyć masło ekstra Czeladzkie od czeladników Polmlek.

Nowej ofercie Biedronki przyświeca filozofia, zgodnie z którą Polacy są dumni z polskiej tradycji kulinarnej. Takie podejście stało się inspiracją do sięgnięcia po przepisy Lucyny Ćwierczakiewiczowej, która na przełomie XIX i XX w. wydawała książki kucharskie, w tym popularny poradnik „365 obiadów”.

Wróć na i.pl Portal i.pl