Na teście z historii i wiedzy o społeczeństwie gimnazjaliści korzystali z tekstów źródłowych z nowożytności, XVIII i XIX wieku. Musieli zapoznać się z tekstem o elekcji królów, o ostracyzmie w starożytności, o stosunkach narodowych w okolicach powstań listopadowych i styczniowych.
Pytania z historii dotyczyły m.in. Stanów Zjednoczonych i wojny secesyjnej. Pojawiło się również pytanie również o akt supremacji w Wielkiej Brytanii. Był również tekst źródłowy o św. Wojciechu.
Pytania z wiedzy o społeczeństwie dotyczyły m.in. samorządu i planów budowy gminnej drogi lokalnej. Pojawił się również wykres przedstawiający dochody - podatków VAT, CIT, z akcyzy i PIT-ów. Gimnazjaliści musieli też odpowiedzieć na pytanie związane z kodeksem wyborczym.
Uczniowie z Zespołu Szkół Łączności w Poznaniu egzamin z historii uznali za łatwy. Na lekcjach nauczyciele zadbali o rozwiązywanie arkuszy z poprzednich lat oraz o dodatkowe przygotowanie w formie testów internetowych. Wielu z nich bardzo długo przygotowywało się także w domu.
- Pytania nie były skomplikowane. Przez weekend powtórzyłam jeszcze cały program z trzech lat i to okazało się przydatne. Nie obawiam się wyników - mówi Dobrochna Wierzbicka.
Jednak zdarzyły się pytania, na które część uczniów nie była przygotowana. - Zaskoczyło mnie jedno pytanie. Padło tam nazwisko, którego nie kojarzyłem z lekcji. Postanowiłem strzelić. Mam nadzieję, że szczęście mi dopisze - komentuje Michał Fojut.
Większość uczniów planuje swoją dalszą edukację w liceum. Wielu z nich wybiera się do klas o profilu biologiczno-chemicznym.
**
**