Ekspert: Jesteśmy największym krajem w Europie, który nie ma własnej marki samochodów

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Polska motoryzacja, która istnieje, to ponad 200 tys miejsc pracy i ponad 8 proc. PKB.
Polska motoryzacja, która istnieje, to ponad 200 tys miejsc pracy i ponad 8 proc. PKB. Waldemar Wylegalski/ Polska Press
– W Polsce wytwarzamy wszystkie komponenty dla dużych fabryk motoryzacyjnych. Teraz mamy produkt z Polski, co jest szansą dla rodzimych producentów – mówi Adam Sikorski, prezes Polskiej Grupy Motoryzacyjnej.

- Dzisiaj polska motoryzacja, która istnieje, to ponad 200 tys miejsc pracy i ponad 8 proc. PKB. To jest ta dobra część polskiej motoryzacji- mówi Adam Sikora, prezes zarządu Polskiej Grupy Motoryzacyjnej. - Ta trochę gorsza jest taka, że jesteśmy cały czas poddostawcą poddostawców dużych fabryk motoryzacyjnych. Wykonujemy wiele części ale nie dostarczamy ich na pierwszy montaż. Dlaczego? Bo jesteśmy największym krajem w Europie który nie ma własnej marki pojazdu- dodaje.

Polska motoryzacja to silna branża, ważna gałąź polskiej gospodarki, ze znacznym potencjałem rozwojowym. Jednak na razie polskie firmy pracują głównie na rzecz dużych zagranicznych koncernów, dostarczając im produkowane przez siebie części i komponenty.

- To jest naprawdę unikalna szansa dla polskich producentów, że w momencie transferu technologii, tworzenia łańcucha dostaw do tego nowego pojazdu, który miejmy nadzieję, że za trzy i pół roku najpóźniej pojawi się w produkcji, że będziemy mogli dostarczać tam komponenty. Ale nie tylko je dostarczać, bo ja k rozumiemy, w tej formule, która następuje- nastąpi transfer technologii. Będziemy mogli rozwijać te komponenty wspólnie z jednostkami badawczymi, takimi jak Łukasiewicz- tłumaczy ekspert. - Uważam, że to jest historyczna szansa dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce- dodaje.

Przedstawiciele ElectroMobility Poland podkreślają, że rozpoczęcie produkcji samochodów elektrycznych polskiej marki przyczyni się do zmiany tej sytuacji. Ich zdaniem, polskie firmy z branży motoryzacyjnej mogą stanowić fundament budowy łańcucha dostaw dla Izery. Dla rodzimych przedsiębiorców z sektora automotive współpraca z polską marką samochodów elektrycznych to z kolei szansa na rozwój własnych technologii i umocnienie pozycji na rynku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Ekspert: Jesteśmy największym krajem w Europie, który nie ma własnej marki samochodów - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl