Flixbus z Wrocławia pojedzie do Szczecina, Zakopanego i Amsterdamu

Paweł Skorb
fot. lukasz kowalski / polska press
Szczecin i Zakopane, to nowe miasta w siatce połączeń Flixbusa z Wrocławia. Autobus jadący do Szczecina będzie się również zatrzymywać w Lubinie, Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim. Na ostatniej prostej jest także finalizacja trasy do Amsterdamu.

Na środowej konferencji prasowej podsumowano dotychczasowe działania firmy FlixBus na polskim rynku. Poinformowano także o uruchomieniu nowych linii. Wrocławianie zyskają możliwość podróży do Szczecina i Amsterdamu. W przypadku pierwszej trasy, będzie to jedyne połączenie autobusowe na tym odcinku.

Trasę na odcinku Wrocław - Szczecin pokonamy w 5 godzin i 35 minut, a za bilet zapłacimy 29 złotych. Linia ruszy 5 lipca, natomiast już teraz potencjalni podróżni mogą rezerwować bilety. Z informacji uzyskanych od Dyrektora Zarządzającego FlixBusa - Michała Lemana wynika, że autobus będzie zatrzymywał się dodatkowo na wrocławskim lotnisku oraz w: Lubinie, Zielonej Górze oraz Gorzowie Wielkopolskim.

Linia Wrocław - Zakopane ruszy 2 sierpnia. Przejazd do stolicy polskich Tatr zajmie 6 godzin i 10 minut. Ceny biletów na ten przejazd nie są znane.

Postanowiono rozbudować również siatkę połączeń z Warszawy. Ze stolicy pojedziemy do Szczecina, Kielc i Rybnika. W kontekście ostatniej trasy: Warszawa - Rybnik, przewoźnik przygotował pulę promocyjnych biletów w cenie 99 groszy.

Bliskie finalizacji jest połączenie Wrocław - Amsterdam. Autobus planowo będzie jechał z Krakowa, zatrzyma się we Wrocławiu i pojedzie przez Drezno i Duesseldorf. Podróż ze stolicy Dolnego Śląska do Amsterdamu powinna zająć około 15 godzin.

– Wrocław jest dla nas jednym z trzech najważniejszych centrów przesiadkowych w Polsce. Mamy połączenia do Szczecina, które będą realizowane przez zachodnią część Polski i dobrze łączą się z korytarzem południowym po autostradzie A4 do Krakowa. Do Szczecina będą realizowane dwie pary wyjazdów dziennie, natomiast do Amsterdamu od dwóch do trzech par wyjazdów dziennie, w zależności od sezonowości. Co ciekawe, pasażerowie wybierając podróż przez Wrocław z przesiadką, planują ją tak, aby zostać w tym mieście kilka godzin i zobaczyć jego walory. Nie jest to typowe, bowiem w przypadku wielu miast ludzie skupiają się, żeby jak najszybciej odbyć podróż. Wrocław ma natomiast dobrze usytuowany Dworzec Autobusowy w centrum miasta i to dodatkowo wpływa na jego atrakcyjność – powiedział Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus Polska.

W obecnej siatce połączeń firmy FlixBus znajduje się 15 miast Dolnego Śląska. Wśród nich są: Wrocław, Jelenia Góra, Legnica, Świdnica, Lubin, Wałbrzych, Bolesławiec, Zgorzelec, Szczawno, Kudowa-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Polanica-Zdrój, Kłodzko, Karpacz i Szklarska Poręba.

Zobacz też: Kierowca autobusu MPK Łódź puszcza pasażerom... śpiew ptaków. "Chcę im dać promyk radości na resztę dnia"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Flixbus z Wrocławia pojedzie do Szczecina, Zakopanego i Amsterdamu - Gazeta Wrocławska

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
objawienie
Jak tylko uruchomią HyperLoop z Wrocka do Londynu to kupuję roczną oysterkę :) Mogliby do tego zrobić połacznie rocznej oysterki na londyńskie metro.
m
miejscowy
..jak masz czysty i klimatyzowany pociąg jadący 1h kolei dolnośląskich. Od kiedy wyremontowali w większości torowisko i czas jazdy skrócił się o 30%, tabor jest nowy to jaki sens kisić się w busie..
G
Gość
...o Niemkach nie wspomnę jak je traktowaliście, jak się nie podoba Polska to won do dziczy wschodniej!
t
to było
Kto pamięta jak na początku wejścia na polski rynek POLSKIBUS miał obsługę na pokładzie, poczęstunek: herbatniki, sok do wyboru oraz bagażowego? Teraz chociaż bagażowy by się przydał...
J
Jerzy
Trasa Berlin - Kraków, Poziom chamstwa kierowców bez zmian. Czy autobus czerwony czy zielony
M
Makoszowy
Wczoraj jechałem Flixbusem na Trasie Wroc-K-ce-Wroc. Niemcy zrobili piękną kampanie marketingową, która jak można się było domyślić była zwykłym KŁAMSTWEM skierowanym w stronę polskiego pasażera. Co z tego , że obkleili autobusy na zielono, skoro wnętrze nie zostało ruszone. Już nawet nie mówie o obiecanym rozsunieciu foteli, ale o zwykłym odświeżeniu zużytych i uszkodzonych elementów. Wszak nie pierwszy raz spotkałem sie z faktem, ze usługa na rynku wschodnim moze byc nieco gorszej jakosci. Ludzie jeździc i tak będą i są przyzwyczajeni do standardu pb, wiec po co to zmieniac skoro dodatkowe fotele to dodatkowe pieniadze. A samo usuniecie tych kilku rzedow foteli to tez spore koszty, głownie ze wzgledu na wymiane gornych paneli z oświetleniem i nawiewem indywidualnym. Bo nie wyobrazam jakos sobie, ze to pozostaje bez zmian. Tak miało być pięknie a cała drogę z toalety cuchnęło świeżym kałem. FLIXBUS - niemieccy OSZUŚCI!
j
jaroooo
Prości ludzie prosto myślą: "skoro coś ma "polski" w nazwie to musi być polski" i np. "skoro mówią o czymś w telewizji to musi być prawda" ;)
...
bo to tak jakby twierdzić, że baton mars pochodzi z Marsa.
G
Gosc
Reparacje płaci się ustanowionym w kapitulacji okupantom a Polsza takowym nie byla wiec spadaj i prosze się upomnieć w Moskwie o swoją działkę .
..
wrocław-tesaloniki?
...
kiedy zaplacicie nam reparacje?
M
MKoro
Dziś tuż przed południem cuchnęło niemiłosiernie... kasą. Na Kamiennej władowało się, tak na oko, około 20 tysięcy złotych. A jak one się darły, te pińcetki, rany boskie!
u
u0d7fk
Jeżdżą pociagi. Szybko wygodnie i xa przystępną cenę.
M
Marek Wierzbicki
Śmierdzi w tym flix busie
N
NIE KURSUJĄ !
Niestety drogowy pozamiejski regionalny transport zbiorowy w Polsce to fikcja. Obowiązuje "zasada przymusowego posiadania samochodu" , do ok 30 % miejscowości nie docierają ani autobusy, ani pociągi - dlatego mamy zakorkowane drogi i miasta. WARTO POCZYTAĆ : Gazeta Prawna - 1) "Komunikacja zbiorowa na granicy upadku". 2) "Chodkiewicz: Publiczny transport też może być dochodowy." ; Portal samorządowy : "Fundacja alarmuje: w regionach znika transport publiczny."
Wróć na i.pl Portal i.pl