Przez cały 2022 rok gdańskie lotnisko obsłużyło 4 576 705 pasażerów. To ponad 112 proc. - ponad dwukrotnie - więcej niż w roku 2021, a tylko o 14,9 proc. mniej niż w rekordowym roku 2019, kiedy lotnisko odwiedziło prawie 5,4 mln gości. Najwięcej pasażerów było w lipcu 2022 roku, prawie 568 tysięcy i był to rekordowy miesiąc w historii gdańskiego lotniska.
- Za nami bardzo dobry rok. Wyszliśmy z dołka. Odbudowaliśmy ruch lotniczy, który wrócił do poziomu 85% rekordowego roku 2019. To pokazuje, że ani wojna w Ukrainie, ani inflacja nie przestraszyły naszych klientów. Chcieli i nadal chcą latać. I mamy nadzieję, że to się nie zmieni. Jestem przekonany, że przed nami rekordowy 2023 rok i będziemy mieli najwięcej pasażerów w historii naszego lotniska – powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, dodając, że 5,5 mln pasażerów to realny wynik do osiągnięcia.
W 2022 roku najczęściej wybierane przez pasażerów kierunki lotów z Gdańska to: Londyn (384 383), Oslo (329 716) i Sztokholm (267 551). W lotach czarterowych największą popularnością cieszyły się Turcja, Grecja i Egipt.
W 2022 roku na gdańskim lotnisku było w sumie 43 987 operacji lotniczych, tylko o 10 proc. mniej niż w 2019 roku.
Liderem w przewozach regularnych pasażerów w 2022 roku była linia lotnicza Ryanair, która objęła 41,2 proc. gdańskiego rynku. Na drugim miejscu był Wizz Air – 39,4 proc. Pozostałe loty obsługiwały linie lotnicze: LOT, Lufthansa, KLM, Norwegian, SAS, Finnair, Eurowings i SWISS.
Port Lotniczy Gdańsk w 2022 wypracował prawie 23 miliony złotych zysku netto (22 809 tys. zł). W porównaniu do 2021 roku i 2,4 mln zł straty to bardzo dobry wynik. W 2022 roku Port zanotował prawie 28,5 mln zł zysku ze sprzedaży, dla porównania w 2021 roku była starta prawie -14,5 mln zł (-14 488 tys. zł).
- Po bardzo trudnych latach kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, mimo trudności gospodarczych zewnętrznych i wewnętrznych, wzrostu kosztów i inflacji, udało nam się wypracować prawie 23 miliony złotych zysku. To świetna wiadomość dla spółki, jej właścicieli i pracowników, bo firma nadal może się rozwijać – dodał Tomasz Kloskowski.

Lotnisko osiągnęło rekordowy wynik w ilości obsłużonych towarów. W ciągu 12 miesięcy było to w sumie 10 189 ton cargo, o 11,1 proc. więcej niż w 2021 roku. Od 2019 roku wzrost wyniósł 47,9 proc.
- Cargo się doskonale rozwija i planujemy zwiększenie naszego potencjału w tym zakresie - powiedział prezes Kloskowski.
Rozbudowana zostanie baza logistyczna, z której obecnie korzystają DHL i Fedex.
Lotnisko rozmawia w turoperatorami o ponownym uruchomieniu regularnych lotów turystycznych na dalekich egzotycznych kierunkach. W ub. roku nie udało się z lotami na Karaiby.
- W tym roku podchodzimy do tematu nieco sceptyczniej niż w ubiegłym. Znaczenie ma i zapełnienie samolotów, ale także dostępność samolotów długodystansowych, których na powracającym do normalności rynku brakuje - dodał Kloskowski.
Liczba pasażerów w poszczególnych miesiącach 2022 roku:
- Styczeń 185 853
- Luty 197 797
- Marzec 246 165
- Kwiecień 335 115
- Maj 404 478
- Czerwiec 480 595
- Lipiec 567 886
- Sierpień 546 841
- Wrzesień 477 873
- Październik 447 097
- Listopad 336 833
- Grudzień 350 172
