Zmiany w algorytmach Google zapowiedział już w sierpniu. To kolejny raz kiedy zostaną one zaktualizowane. Tym razem chodzi o promowanie unikalnych, ważnych dla użytkowników treści. W kogo najbardziej uderzą zmiany?
Wyszukiwarka Google to najpopularniejsze tego rodzaju narzędzie na świecie. To, w jaki sposób są pozycjonowane treści w niej jest często być albo nie być serwisów internetowych. Jest rzeczą oczywistą, że że użytkownicy zdecydowanie częściej klikają w strony, które wyświetlają się jako pierwsze, a rzadziej zaglądają w te które są na szarym końcu. Najbliższe dni mogą przynieść więc nowe, trudne czasy dla niektórych stron internetowych.
Koniec z materiałami niskiej jakości?
Wprowadza przez firmę nowa seria aktualizacji do wyszukiwarki ma na celu walkę z clickbaitem i poprawę trafności wyników wyszukiwania. Priorytet zostanie nadany oryginalnym i autentycznym treściom. W tyle pozostaną zaś przetworzone informacje, które krążą na stronach agregatorów.
– Ta aktualizacja pomoże upewnić się, że nieoryginalne, niskiej jakości materiały nie będą miały wysokiej pozycji w wyszukiwarce, szczególnie w przypadku treści edukacyjnych online, rozrywkowych, zakupowych i związanych z technologią – poinformował na firmowym blogu menedżer ds. wyszukiwania w Google Danny Sullivan.
Wdrażanie zmian rozpoczęło się 25 sierpnia i może potrwać kilka tygodni. O skutkach przekonamy się w ciągu najbliższych dni. Jak zauważa serwis forsa.pl, nagły spadek pozycji danego portalu w rankingu wyników wyszukiwania w ciągu najbliższych dni będzie najprawdopodobniej skutkiem aktualizacji algorytmu.
wirtualnemedia.pl, forsal.pl
