Gotowa obwodnica Brzegu Dolnego od dwóch miesięcy czeka na otwarcie

Grzegorz Chmielowski
Budowę obwodnicy Brzegu Dolnego zakończono w połowie grudnia. Ale tak bardzo potrzebna miastu droga wciąż jest zamknięta i niedostępna dla ruchu samochodowego. - Jak długo jeszcze będą nas zatruwać ciężarówki jadące przez miasto? - pytają zdenerwowani mieszkańcy.

Obwodnica Brzegu Dolnego, o długości 5,4 km, powstała na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu. Jak informuje DSDiK, droga była gotowa 14 grudnia 2018 roku. Po kilku dniach, 19 grudnia, DSDiK rozpoczęła odbiór. Komisja spisała uwagi, które wykonawca ma usunąć do 30 kwietnia. - Usterki te nie dotyczą wad wykonania i nie mają wpływu na możliwość otwarcia drogi do ruchu. Uwagi dotyczą nasadzonej zieleni, profilowania warstwy humusu oraz prac porządkowych w pasie drogowym - informuje Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Jeszcze 22 listopada 2018 r. wykonawca, czyli firma Berger Bau Polska sp. zoo.o., złożył wniosek o pozwolenie na użytkowanie tej drogi w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Inspektorzy z WINB przeprowadzili kontrolę w terenie 8 stycznia.

Niestety, na adres wykonawcy na początku lutego nadeszła zła wiadomość. Decyzją z 1 lutego Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego odmówił wydania pozwolenia na użytkowanie obwodnicy. - Decyzja ta została wydana w związku z niezgodnością wykonanej budowy z projektem budowlanym w zakresie zagospodarowania terenu - wyjaśniał nam Przemysław Warszakowski, zastępca Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Berger Bau Polska się odwołał od tej decyzji. Ale Dolnośląski Inspektor podtrzymał swoje negatywne stanowisko. Wykonawca uważa jednak, że ma rację. - Na pewno będziemy odwoływać się od decyzji WINB do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego - poinformował nas w piątek Grzegorz Serafin, dyrektor ds. budownictwa drogowego w Berger Bau Polska. Jego zdaniem problem jest bardziej „natury prawnej niż technicznej”.

- Aktualnie wykonawca ma zobowiązanie umowne na dostarczenie nam decyzji Pozwolenia na Użytkowanie w terminie do 31 marca 2019 roku - przypomina Loch.

Czy ten termin jest realny - zależy od tego, czy Berger Bau Polska uzyska ostatecznie pozwolenie na użytkowanie drogi.

Obwodnica Brzegu Dolnego to kolejny odcinek tzw. aglomeracyjnej obwodnicy Wrocławia, która kiedyś ma obiec miasto od zachodu, łącząc drogę ekspresową S5 na północy z autostradą A4 na południu. W połowie września ub. roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei oddała do użytku 4-kilometrowy fragment tej trasy, wraz z przepustem pod linią kolejową, stanowiący obwodnicę Miękini. W ten sposób połączono nową jezdnią most na Odrze w Brzegu Dolnym z drogą krajową 94 koło Środy Śląskiej.

Obwodnica Brzegu Dolnego ma wyprowadzić ruch z centrum miasta na północ (do miejscowości Radecz). - To dla nas bardzo ważna trasa, bo ma wyprowadzić poza centrum ruch cieżarówek jadących do zakładów Rokita - mówi wieloletni radny miejski Eugeniusz Skorupka. - Mieszkańcy Starego Miasta i Alei Jerozolimskich skarżą się bardzo na te ciężarówki. Mam nadzieję, że obwodnica rozwiąże ten problem. Ale jak będzie to się okaże - dodaje Skorupka.

Zobacz też

Jak bezpiecznie jeździć autem zimą

Jazda samochodem po Wrocławiu mogłaby być bajką. Wystarczy, by powstały wszystkie ulice, które na papierze wytyczyli miejscy urzędnicy. Niestety. Od lat są tylko w planach. Wymieniono je w miejskich dokumentach opisujących przyszłość Wrocławia, ale wciąż w budżecie miasta nie znalazły się pieniądze na budowę czy choćby przygotowania do niej. Zobaczcie na kolejnych slajdach Trasę Olimpijską, Aleję Śródmieścia Południowego, Trasę Krakowską, Oś Ołtaszyńską czy Łącznik Portowy - czyli wrocławskie ulice przyszłości.Posługujcie się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.

Te nowe ulice planuje zbudować Wrocław. Zobacz!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Gotowa obwodnica Brzegu Dolnego od dwóch miesięcy czeka na otwarcie - Gazeta Wrocławska

Komentarze 46

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Mamy 4 kwietnia, a obwodnica nadal zamknięta.
k
kierowca passata
Projektanci pierwszego etapu (od rz. Odry w kierunku Miękini) zrobili projekt zapewne po minimalnych wymaganiach co do szerokości pasa jezdni, a w miejscach wysepek, oznakowanie poziome (biała linia) zostało zastąpione wysokim krawężnikiem, totalna głupota i narażanie na niebezpieczeństwo.......projektant chyba nie ma nawet prawa jazdy i nie wychodzi za swojego biurka.....Jazda tymi odcinkami po zmroku i przy deszczowej pogodzie jest skrajnie niebezpieczna......DSDIK nie pomyślała nawet żeby umieścić tam oznakowania odblaskowego.....Wjazd na nowy odcinek obwodnicy Miękini jest już wyraźnie szerszy na odcinkach wysepek, ale za to skrzyżowania......kolejne niebezpieczne miejsca......i to ma być odcinek obwodnicy stanowiący docelowo połączenie A4 z S5....chyba dla rowerów.....
w
wj
Dodatkowo świadczy to o jakości i poziomie nauczania na
"wyższych uczelniach" Polski
z
z
O PIENIĄDZE ?
M
Maciej
Wygląda na fajny materiał na artykuł, a przy okazji pomożecie mieszkańcom.
G
Gość
I na Dolnym Śląsku nie ma nikogo bardziej odpowiedniego na jego stanowisko! To wybitny dyrektor, przywódca i menadżer! Takich w tym kraju ze świecą szukać. Ikona praworządności, kryształ człowieczeństwa, złoto poszanowania pracownika. Z zawodu dyrektor Loch.
j
jarek
ktoś tą drogę odebrał z Dsdik i budowę jej nadzorował .
.
ciekawe, tylko tam niepotrafią się włączyć?
r
ręce opadają
nic Lochowo nie zrobią, ma przyzwolenie Przybylskiego i Myrdy. Pretensje do obecnej koalicji PIS i Bezpartyjnych.
M
Marek
Dlaczego brak jakiejkolwiek informacji ze strony włodarzy miasta, dlaczego droga jest zamknięta i co jest tego powodem.
ł
łojoj
Kto tak projektuje drogi gdzie na wysepkach osadza się nie widoczne krawężniki wystarczy obejrzeć ile śladów opon jest na nich , świadczy to tylko o głupocie polskich inżynierów którzy nie potrafią projektować , że o przepustach pionowych betonowych i rowach 1,5 metrowych nie wspomnę GRATULACJE
o
ok
jest tam również zbyt wiele krzyżówek że o krawężnikach na wysepkach nie wspomnę które wieczorem są nie widoczne projektant to PARTACZ i NIEUDACZNIK bez doświadczenia
.
90% kolizji,wypadków na obwodnicy Miekini powodują osoby które nie potrafią włączyć się do ruchu wyjeżdżając z drogi od strony Mrozowa.
Tyle w temacie
S
S...
90% kolizji,wypadków na obwodnicy Miękini powodują sieroty które nie potrafią włączyć się do ruchu wyjeżdżając z drogi od strony Mrozowa.
?
ale jaja
Wróć na i.pl Portal i.pl