Konsultantka Sephory w centrum handlowym w Bydgoszczy mówi: - Nieotwarte perfumy czy inne kosmetyki klienci mogą oddać w ciągu 30 dni od dnia zakupu. Niezbędny jest paragon. Zwrócić można też produkty kupione w naszej perfumerii internetowej.
Ukłon w stronę klientów czynią też w sklepach H&M. W ciągu 28 dni od daty zakupu możemy zwrócić lub wymienić ubrania, buty czy inne akcesoria, z wyjątkiem kosmetyków. Jeśli płaciliśmy gotówką, trzeba okazać paragon. Jeśli kartą - niezbędne jest też potwierdzenie płatności z terminala. - Wymieniany lub zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania i musi posiadać przytwierdzone metki wewnętrzne i zewnętrzne - słyszymy.
W sklepach Smyk również można zwrócić lub wymienić pełnowartościowy produkt. Mamy na to 30 dni od daty zakupu. - Oczywiście, o ile opakowanie nie jest zniszczone, a produkt nie nosi śladów użytkowania. Niezbędny do tego jest paragon. Zwrot pieniędzy odbywa się na kartę podarunkową, którą można zrealizować w dowolnym sklepie naszej sieci w Polsce, z wyłączeniem sklepu internetowego, w ciągu dwunastu miesięcy od daty zwrotu - zaznacza Marek Łebek, PR & Marketing Manager Smyk Sp. z o.o. Takie same zasady obowiązują w sklepach Empik. Zwroty towarów przyjmują też m.in. w Ikei i Reserved.
Takie działanie to dobra wola ze strony sprzedawców. Dlaczego? Bo zgodnie z ustawą o sprzedaży konsumenckiej, można jedynie do sklepu oddać towar, który jest niezgodny z umową. Takiego kryterium nie spełnia produkt, który nam już nie pasuje albo nietrafiony prezent gwiazdkowy.
Może się jednak okazać, że prezent gwiazdkowy ma wadę fabryczną, np. jest rozpruty, a tego wcześniej nie zauważyliśmy. Wówczas mamy prawo do reklamacji. Sprzedawca nie może odmówić nam jej przyjęcia. Na złożenie reklamacji mamy 2 miesiące od czasu wykrycia wady i maksymalnie 2 lata po zakupie.
Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji nie oznacza jednak zwrotu gotówki. Najczęściej w grę wchodzi naprawa wady lub wymiana na inny produkt o podobnej wartości. Jeśli sprzedawca we wspomnianym terminie nie ustosunkował się do naszej reklamacji, wówczas oznacza to, że ją uznał.
