Jak będzie wyglądał polski samochód elektryczny? Znamy laureatów

(ip) TVN/x-news
Łukasz Myszyński, autor projektu Junior. Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne.
Łukasz Myszyński, autor projektu Junior. Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne. fot. ElectroMobility Poland
ElectroMobility Poland ogłosiło laureatów konkursu na wizualizację nadwozia samochodu elektrycznego. Który z nich trafi na polskie ulice? Odpowiedź poznamy już w przyszłym roku

Podczas uroczystego finału nagrodzono zwycięskie projekty konkursu na Miejskie Auto Przyszłości. Laureatom gratulował Minister Energii Krzysztof Tchórzewski – Inicjując w Ministerstwie Energii projekt rozwoju elektromobilności chcieliśmy przede wszystkim, żeby polski samochód elektryczny był dostosowany do potrzeb Polaków. Dlatego idea konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland była zbieżna z naszymi planami i oczekiwaniami. Dziś widzimy efekty pracy uczestników konkursu i jury - nowoczesne, atrakcyjne i wykonane zgodnie z najnowszymi trendami projekty, przygotowane przez rodzimych projektantów, które staną się fundamentem do powstania polskiego auta elektrycznego. Gratuluję zwycięzcom i cieszę się, że polscy projektanci pokazali swoje umiejętności i potencjał – mówił minister.

Agencja TVN/x-news

Jury konkursu zdecydowało o przyznaniu czterech równorzędnych nagród. Laureaci to:
Łukasz Myszyński, autor projektu Junior.
Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne.

Czytaj także: Samochody elektryczne na salonie samochodowym we Frankfurcie [GALERIA]

Mateusz Tomiczek to twórca projektu Curie. Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej oraz we włoskiej szkole projektowania samochodów IAAD w Turynie. Obecnie pracuje jako stylista samochodów, projektuje zarówno karoserię jak i wnętrza pojazdów.

Damian Woliński zaprezentował projekt SE1. Ukończył studia magisterskie na kierunku wzornictwa przemysłowego w ASP we Wrocławiu. Motoryzacja jest jego pasją od najmłodszych lat.

Czytaj także: Aukcja zabytkowych samochodów Ardor Auctions w Warszawie [GALERIA]

Sebastian Nowak to autor projektu Be-E, projektant, grafik 3D, a także wykładowca akademicki od ponad 15 lat związany z branżą gier komputerowych i projektowaniem przestrzennym. Obecnie zajmujący stanowiska Senior Vehicle Artist w firmie CD Projekt Red oraz Chief Designer w Triggo S.A.

- Najpierw dokonaliśmy wstępnej selekcji, potem wyboru finałowych projektów. Dzisiejszego wieczoru z kolei poznaliśmy zwycięzców. Jurorzy konkursu nie mieli łatwego zdania. Na każdym etapie kapituła kierowała się z nie tylko oryginalnością projektów i nowoczesnością formy, ale w równym stopniu możliwością budowy i produkcji seryjnej samochodu – mówi Maciej Kość, Prezes Zarządu ElectroMobility Poland.

Czytaj także: Ładowanie samochodów elektrycznych w sieci Greenway za pomocą karty zbliżeniowej

Wybór najlepszych projektów nadwozia to pierwszy etap prac nad polskim samochodem elektrycznym. Teraz spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wybrane w pierwszym konkursie wizualizacje. Kolejnym krokiem będzie połączenie procesu budowy prototypów z procesem ich produkcji w przyszłości.- W październiku br. spółka ogłosi konkurs na prototyp auta elektrycznego, skierowany do firm z branży motoryzacyjnej. Konkurs zostanie przeprowadzony we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju – wyjaśnia Piotr Zaremba, Szef Projektu ElectroMobility Poland. Proces wyłonienia najlepszych konstrukcji potrwa do końca 2018 r. Wtedy też możemy się spodziewać pierwszych samochodów na drogach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
red.beast

proponuje karskiego i  zbonikowskiego jako testerow maja doswiadczenie w prowadzeniu pojazdow elektrycznych

K
Karol
Najpierw skorupa a dopiero potem będą zabudowywać :D To pokazuje jak ważny dla jury jest wygląd samochodu, nawet kosztem funkcjonalności, które nie zmieszczą się / nie będą pasowały do kształtu nadwozia :D
teraz tak się projektuje samochody?
Mimo wszystko trzymam kciuki. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie :)
G
Gość
i ile szarak będzie musiał dopłacić i zaciskać pasa. pierd..ę taki ustrój, taką władzę co od niemal 30 lat tylko ograbia naród, wpisuje jak popadnie ludzi na listę zbrodniarzy bo pracowali nie tam gdzie odpowiada to solidarnym opozycjonistom i niszczy to co wytworzono po wojnie
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl