Jak polscy przedsiębiorcy nawiązują zagraniczne kontakty biznesowe?

Maja Piotrowska AIP
Szymon Starnawski
Nowe zagraniczne kontakty biznesowe polscy przedsiębiorcy próbują nawiązać wykorzystując uczestnictwo w wydarzeniach branżowych (prawie 24%) oraz w lokalnych wywiadowniach gospodarczych (ponad 13%). – wynika z 14. fali badania Bibby MSP Index przeprowadzonego przez Bibby Financial Services.

Partnerzy zagraniczni są pozyskiwani poprzez izby branżowe i rozmaite stowarzyszenia (więcej niż 12%), korzystanie z misji gospodarczych organizowanych przez instytucje rządowe i izby gospodarcze, w tym bilateralne np. polsko-niemiecką, polsko-brytyjską itp. (ponad 11%). Warto zauważyć, że prawie co dziesiąta ankietowana firma weryfikacje potencjalnych kontrahentów i zdobywa wiedzę o nowych rynkach od partnera finansowego. Jak pokazują wyniki ostatniej fali Bibby MSP Index ponad połowa przedsiębiorców finansuje swoją działalność eksportową poprzez udostępnioną linię kredytową lub też debet na rachunku bankowym. Więcej niż 48% respondentów deklaruję, że korzysta z własnych środków, a ponad 5% używa faktoringu eksportowego.

– Faktoring jest metodą finansowania przedsiębiorstwa, która nie tylko gwarantuje firmie płynność finansową, ale co ważne, nie zwiększa jej zadłużenia. Szukając odpowiedniego partnera finansowego, przedsiębiorcy powinni wziąć pod uwagę nie tylko korzystne warunki faktoringu, ale również przeanalizować zakres dodatkowych świadczeń oferowanych przez faktora. Klienci Bibby Financial Services mogą liczyć na pomoc opiekuna klienta na każdym etapie współpracy oraz wsparcie firmy przy weryfikacji potencjalnych kontrahentów z całego świata. Międzynarodowy zespół może usprawnić również komunikację z obcojęzycznym partnerem biznesowym i pomóc w poznaniu kultury biznesu panującej w danym kraju, co znacznie ułatwi współpracę z nowym kontrahentem Jeśli chodzi o nowe zagraniczne kontakty biznesowe to polscy przedsiębiorcy próbują je nawiązać wykorzystując uczestnictwo w wydarzeniach branżowych (prawie 24%) oraz w lokalnych wywiadowniach gospodarczych (ponad 13%). – komentuje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce.

Oceniając możliwości odniesienia sukcesu w eksporcie, prawie ¾ przedsiębiorców wskazuje, że najważniejsza jest jakość oferowanych produktów, czy też usług, a 3 na 5 respondentów wymienia wśród istotnych czynników dobre relacje z kontrahentami. Dla prowadzących biznesy ważna jest także sprawna logistyka (ponad 27%), konkurencyjne ceny (prawie 25%) oraz pozyskanie stałych partnerów biznesowych (prawie 23%). Aby uatrakcyjnić swoją ofertę i zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku, ponad 17% respondentów odpowiada , że jest w stanie zaproponować swoim klientom długie terminy płatności, a prawie 9% badanych przedsiębiorców deklaruje, że to dostęp do finansowania jest w stanie zwiększyć prawdopodobieństwo triumfu w eksporcie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
andrzejPO

Bardzo ważny punkt został wskazany w tym tekście a mianowicie, że korzystanie z faktoringu nie generuje zadłużenia. Poza tym nie wiem czemu tak dużą część artykułu zajął skoro temat jest inny

c
ceklarz111
Co ma tutaj faktoring to nawiązywania międzynarodowych kontaktów biznesowych??
m
maltsing

No możesz sobie pojedynczą fakture do faktora wysłać

n
nolan

Procent od faktury ale co jaką wskażę czy wszystko jak leci trzeba tak ogarniać?

l
lopes

Pomagają ci unikać zatorów. Wyobraź sobie, że robisz dla kogoś jakąś usługę, albo coś sprzedajesz. Wystawiasz fakturę, a twój klient zwleka z zapłatą i zwleka. Wtedy idziesz do faktora i on ci spłaca fakturę, biorąc za to jakiś nieduży procent

n
nolan

A ci cali faktorzy to czym się trudnią właściwie?

 

G
Gregor

To prawda, lepiej mieć pewność że finanse się nie posypią, bo ktoś nie zapłaci, bo aneks do umowy, bo odroczenie płatności.

H
Hondy

Też myślę, że nie będzie, ale lepiej przy własnym przedsiębiorstwie dmuchać na zimne

H
Hondy

Też myślę, że nie będzie, ale lepiej przy własnym przedsiębiorstwie dmuchać na zimne

l
lehman

Miejmy nadzieję, że jakichś większych tąpnięć nie będzie. Póki co na nic się nie zanosi.

H
HEn

Byle w związku z jakimiś tąpnięciami na giełdach nie było odwrotu od takich praktyk jak dotacje biznesu, czy rozwój usług faktorów, bo możemy stracić to co nadrobiliśmy

g
gora

Można z optymizmem patrzeć w przyszłość!

L
Lekini

Rozpędzają się polscy eksporterzy, podbijamy zachodnie rynki. I widzę tu kilka powodów, pracowitość i przebojowość polskich przedsiębiorców, stymulujące wsparcie państwa, otwarcie rynków, rozwój i popularność faktoringu i współpraca między podmiotami prywatnymi, a administracją punbliczną

L
Lekini

Rozpędzają się polscy eksporterzy, podbijamy zachodnie rynki. I widzę tu kilka powodów, pracowitość i przebojowość polskich przedsiębiorców, stymulujące wsparcie państwa, otwarcie rynków, rozwój i popularność faktoringu i współpraca między podmiotami prywatnymi, a administracją punbliczną

W
Wit121
Ja bez problemu rozliczam się od kliku lat na podatnik info. Ściągnąłem sobie już program na kompa, ale można też online. Jest najłatwiejszy w obsłudze.
Wróć na i.pl Portal i.pl