Niemiecki koncern nie chciał komentować sprawy.
FTC informuje, iż producentowi zarzuca się, że fałszywie reklamował produkowane przez siebie pojazdy, twierdząc, iż mogą zmniejszać emisję tlenków azotu o 90 proc. Taką reklamę Mercedes-Benz serwował klientom od kwietnia 2012 roku do listopada 2018 roku. Dotyczy to 15 modeli z silnikiem wysokoprężnym. Samochody miały jednak emitować do 14 razy więcej tlenków azotu niż dopuszczają południowokoreańskie normy.
FTC odrzuciła twierdzenia producenta samochodów, że jego reklama 90-proc. redukcja emisji tlenków azotu była tylko potocznym zwrotem używanym przez branżę i naukowców.
Nie jest to pierwsza kara nałożona na Mercedes-Benz. Dwa lata temu południowokoreańskie ministerstwo środowiska nałożyło na producenta samochodów, który wówczas nosił nazwę Daimler, grzywnę w wysokości 77,6 mld wonów za instalowanie zakazanego oprogramowania do emisji spalin w dieslach.
dw.com
