Nowy model Dodge Journey należy do bardzo popularnej ostatnio kategorii uniwersalnych samochodów typu crossover. Auta tego rodzaju posiadają właściwości jezdne samochodu osobowego, pojemne wnętrze niczym w dużym kombi i nadwozie przypominające połączenie minivana z SUV-em. Samochód zbudowany został na przedłużonej płycie podłogowej znanej z modelu Avenger.
Jak na razie Journey jest dostępny wyłącznie z dieslem 2.0 CRD, znanym i wypróbowanym napędem Volkswagena (modele Sharan i Tiguan). Jednak jeszcze w tym roku pojawi się także wersja z benzynowym silnikiem V6 2.7 DOHC.
Diesel rozwija moc 140 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 319 Nm. Jak podaje producent, średnie zużycie paliwa w zestawieniu z sześciobiegową skrzynią manualną wynosi 6,5 l/100 km, a z sześciostopniową automatyczną - 7 l/100 km. W tym pierwszym przypadku auto rozpędza się do 100 km/h w 11,6 s, a z automatem w 11,8 s.
Silnik benzynowy 2.7 V6 o mocy 185 KM może pracować na paliwie E 85 (15 proc. benzyny i 85 proc. etanolu) lub innej mieszance benzyny z etanolem (do 85 proc.). Z tym silnikiem auto zużywa średnio 10,3 l/100 km i osiąga 100 km/h w 10,8 s.
W wersji standardowej Dodge Journey ma pięciomiejscowy układ siedzeń, a konfiguracja siedmiomiejscowa 5+2 stanowi opcję wyposażenia. Drugi rząd foteli jest podwyższony o 4 cm w stosunku do pierwszego rzędu, natomiast trzeci (opcjonalny) o kolejne 1,7 cm, a więc o 5,7 cm ponad poziom przednich siedzeń.
Drugi rząd foteli przesuwa się także do tyłu o 6 cm, co umożliwia zwiększenie przestrzeni na nogi. Dodatkowo można wyposażyć auto w zintegrowane, wyższe o 10,2 cm siedziska dla dzieci.
Dodge posiada dużo praktycznych schowków. Dwa z nich ukryte są w podłodze.
W skrytce deski rozdzielczej znajduje się chłodzony pojemnik w którym można umieścić dwie puszki z napojami. Uchwyty na kubki lub puszki posiadają niebiesko-zielone podświetlenie, dzięki czemu są łatwo dostrzegalne w ciemnościach. Auto posiada także cztery gniazdka prądowe (12 V) - dwa w przedniej części kabiny, jedno w środkowej oraz jedno w bagażniku.
Najwięksi rywale nowego Dodge'a na rynku to Mazda 5 (2.0 CRD/143 KM), która kosztuje 96 900 zł, Peugeot 807 (2.0 HDi/136 KM) - 129 900 zł, Mitsubishi Grandis (2.0DiD/136 KM) - 127 990 zł i Ford S-Max (2.0TDCi/140 KM) - 109 300 zł.
Według informacji podanych nam przez przedstawicieli Chrysler Poland, maj tego roku był najlepszym miesiącem w historii tej amerykańskiej firmy w naszym kraju. W tym okresie sprzedano bowiem 206 samochodów marek Chrysler, Dodge i Jeep.