Spis treści
Do tej pory przedsiębiorcy otrzymywali osobiście pisma z IJHARS, od października forma kontaktu przybierze postać elektroniczną.
Kto ma obowiązek korzystania z e-Doręczeń?
Jak podaje Inspekcja, przedsiębiorcy muszą uzyskać firmowy adres do elektronicznej korespondencji, jest on obowiązkowy. Ci wpisani do KRS do 1 stycznia 2025 roku, z kolei wpisani do CEiDG do 30 września 2026 roku. Adres do e-Doręczeń będą musiały mieć też inne podmioty niepubliczne wpisane do KRS, np. fundacje i stowarzyszenia.
Jeśli przy wprowadzeniu zmian dana osoba lub firma nie posiada adresu, korespondencja będzie przekazywana za pośrednictwem wyznaczonego operatora. Dokument elektroniczny zostanie przekształcony w papierowy i dostarczony do odbiorcy. W przypadku pism do urzędu forma będzie dotychczasowa: pocztą i odpłatnie.
Czym są e-Doręczenia?
Elektroniczny kontakt w sprawach biznesowych za pomocą e-Doręczeń pozwala wysyłać, odbierać i przechowywać dokumenty w formie online. Od emaila różnią się tym, że mają taki sam skutek prawny jak list polecony z potwierdzeniem odbioru, pozwalają też identyfikować nadawcę i odbiorcę.
Korzystanie z e-Doręczeń to wiele ułatwień dla prowadzących biznes. IJHARS wymienia, że dzięki tej formie kontaktu można zyskać m.in.:
bezpłatną korespondencję z urzędem,
bezpłatny adres do e-Doręczeń,
oszczędność czasu i otrzymanie pisma w czasie rzeczywistym,
stały adres elektroniczny bez względu na zmiany adresu fizycznego,
możliwość odbioru dokumentu w każdej chwili z dowolnego urządzenia,
poufność i integralność danych.
Źródło: IJHARS
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Agro codziennie. ObserwujStrefę Agro!
