Od wielu lat duże sieci handlowe: Biedronka, Lidl, Auchan czy Tesco, posiadają szeroki wybór produktów własnych. Najczęściej taki asortyment jest tańszy, a przy tym jest przyzwoitej jakości. Sieci handlowe mogą pozwolić sobie na oferowanie niższych cen za produkty pod własną marką, ponieważ nie wymagają one ponoszenia nakładów na reklamę czy też rozbudowanych struktur sprzedaży i dystrybucji. Teraz rząd chce to ukrócić.
Czytaj: Zakaz handlu w niedzielę zostanie zaostrzony czy złagodzony? Rząd analizuje sytuację
- Zaproponujemy ustawę, która utrudni dużym sklepom sprzedaż produktów pod ich własną marką - zapowiedział premier Mateusz Morawiecki podczas debaty w Jasionce pod Rzeszowem, gdzie odbywało się Europejskie Forum Rolnicze.
Ma to zwiększyć udział polskiego rolnictwa, lokalnych produktów w sklepach.
Zdaniem premiera marki własne sklepów sieci wielkopowierzchniowych utrudniają osiąganie przyzwoitej marży przez polskich producentów. Morawiecki dodał, że przy powstawaniu ustawy, która promować będzie polskie marki, rząd będzie "korzystał z najlepszych wzorców w UE". - Bo inne kraje sprytnie bronią swoich własnych rynków – zaznaczył.
Mateusz Morawiecki chce także zachęcać rolników do zakładania spółdzielni, co miałoby zwiększyć siłę negocjacyjną względem odbiorców.
Polecamy też: Największa porodówka w Polsce po remoncie. Kasia Bujakiewicz wspomina swój poród w Poznaniu
Źródło: Dzień Dobry TVN