Sieć Biedronka wprowadza we wszystkich swoich sklepach w Polsce:
- pierwszeństwo wejścia seniorów do sklepu w pierwszej godzinie od otwarcia.
- pierwszeństwo obsługi przy kasie na każdą prośbę osoby starszej.
Wszystko to pod hasłem „Czas na pomaganie seniorom 65+”.
Senior w sklepie Biedronka z pierwszeństwem
Sieć Biedronka dla bezpieczeństwa klientów już wcześniej wprowadziła limity osób, które mogą jednocześnie przebywać w sklepach – limity są związane z wielkością danej placówki.
Zobacz koniecznie
Teraz dodatkowo osoby starsze w pierwszej godzinie funkcjonowania sklepu, będą mogły wejść do niego jako pierwsze. Wszystko po to, by przebywały w sklepie jak najkrócej i były przez to jak najmniej narażone na zachorowanie.
Biedronka wzmacnia też zalecenia dotyczące priorytetowej obsługi seniorów przy kasie – na prośbę seniora pozostali klienci będą proszeni o przepuszczenie osoby starszej w kolejce.
Nie przegap
Zobacz koniecznie
Seniorzy są szczególni narażeni na konsekwencje koronawirusa i zaleca się im, by unikali miejsc pełnych ludzi. Jeśli jednak starsza osoba zdecyduje się przyjść do Biedronki, zapraszamy ją w pierwszej godzinie funkcjonowania placówki – skorzysta wtedy z pierwszeństwa wejścia do sklepu. To ważne, byśmy wszyscy w tej nowej sytuacji zatroszczyli się o osoby starsze. Wykażmy się wrażliwością i wyrozumiałością, pomóżmy im w codziennych czynnościach takich jak zakupy - namawia Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki
Łączenie potrzebujących seniorów z wolontariuszami
Obecnie najważniejsze jest zapewnienie seniorom pomocy w codziennych czynnościach tak, by unikali zatłoczonych miejsc. Jednak nie każda osoba starsza ma rodzinę, która wesprze ją np. w zrobieniu zakupów. Dlatego Biedronka włącza się w te działania.
Od wtorku, 24 marca 2020, w sklepach sieci zostaną umieszczone specjalne skrzynki i gotowe do wypełnienia proste formularze. Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać, może wypełnić taki formularz i zostawić w skrzynce.
Obie grupy mogą też się zgłosić za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta sieci Biedronka dzwoniąc pod numer 22 205 33 00.
Wolontariusze mogą się także zarejestrować poprzez formularz na www.biedronka.pl.
W ten sposób Biedronka stanie się łącznikiem między potrzebującymi seniorami i osobami, które mieszkają w ich sąsiedztwie i chcą nieść pomoc. Sieć planuje również współpracę z innymi organizacjami, które są gotowe pomagać seniorom w zakupach, tak by jak najwięcej osób miało zapewnioną tę możliwość.
Wolontariusz zapłaci za zakupy dla seniora specjalną kartą
Aby umożliwić seniorowi płatność za zakupy dopiero w momencie ich dostarczenia, Biedronka oferuje także możliwość skorzystania ze specjalnej karty programu „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Wszyscy seniorzy, którzy mają aktywną kartę Moja Biedronka, mają możliwość otrzymania także karty „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Przekażą ją następnie wolontariuszowi, który będzie nią płacić za ich zakupy w Biedronce. Senior dokonuje płatności za zakupy w momencie dostawy, a wolontariusz wpłaca otrzymaną od niego kwotę – za pierwsze i kolejne zakupy – z powrotem na kartę w dowolnym sklepie Biedronka.
🔔🔔🔔
Pobierz bezpłatną aplikację Dziennika Zachodniego i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.
Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.
Bądź na bieżąco i obserwuj
