Kraków. Masowy Przejazd Rowerowy z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu [ZDJĘCIA]
Redakcja
W sobotę w ramach Europejskiego Dnia bez Samochodu odbył się Masowy Przejazd Rowerowy. Rowerzyści wystartowali o godz. 11 z Rynku Podgórskiego. Pomimo niesprzyjającej pogody uczestnicy imprezy chętnie stawili się na miejsce zbiórki. Organizatorem przedsięwzięcia było Stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów. Trasa przejazdu prowadziła przez południowe rejony miasta, gdzie wciąż brakuje spójnej infrastruktury rowerowej. Celem akcji było zwrócenie uwagi na te miejsca Krakowa, które są nadal odcięte rowerowo od reszty miasta.
Podaj powód zgłoszenia
o
A nie dokładają? Władza swoje daje na chodniki, czy bierze z budżetu, gdzie trafiają podatki od wszystkich? A każdy jest kiedyś pieszym. Więc to ma sens. Podobnie jak użytkownikiem dróg, jako kierowca lub pasażer, choćby MPK. A ścieżki są wyłącznie dla rowerzystów. Więc dlaczego rowerzyści nie mają partycypować w kosztach ich budowy i utrzymania.
o
Nawet jeżeli składka nie idzie na budowę dróg, to trafia do budżetu ogólnego, z którego "inna" kasa idzie na drogi. Nie chodzi o konkretne banknoty zostawiane na stacji, tylko o kwoty przekazywane do i z budżetu
G
Rower dobra rzecz, ale na ścieżkę rowerową a nie na jezdnię, po której kursują autobusy. Jeśli rowerzysta jedzie jezdnią przed autobusem, to kierowca autobusu powinien zatrąbić, jeżeli cyklista nie była na tyle inteligentny, by zjechać na chodnik w celu puszczenia przodem autobusu. Autobus jadąc powoli więcej emituje spalin i więcej spala paliwa.
G
Pieniądze na remonty i budowę dróg pochodzą w większości z budżetu ogólnego, czyli z podatków wszystkich pracujących. Składka z paliwa w rzeczywistości nie idzie na budowę dróg :) Ot taka ciekawostka
r
Jechać normalnie po ulicy. Prawo tego nie zabrania.
r
to mniej wiecej tak, jakby piesi mieli dolozyc na remonty chodnikow :)
i
Zikit wyznacza scieżki rowerowe po terenach prywatnych i nic im za to
o
Jakie zwracanie uwagi? Roweranci wyłóżcie kasę na ścieżki, to będą robione. Kierowcy w cenie paliwa płacą na budowę i remonty dróg
k
..południowe dzielnice Krakowa to jest żywe muzeum nieudolności urzędników odpowiedzialnych za rozwój infrastruktury rowerowej w tym mieście. I co najsmutniejsze: pomnik BRAKU WIZJI rozwoju Krakowa w ostatnich 10 latach.