Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzył oferty w przetargu na budowę północnej obwodnicy Krakowa. Najniższą cenę, niespełna 1,290 mld zł zaproponowało konsorcjum firm Stecol Corporation z Chin i Polbud Pomorze. I tylko ta oferta mieści się w kosztorysie inwestorskim wynoszącym blisko 1,340 mld zł brutto.
Kolejne oferty pod względem ceny:
- konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut z Turcji, Mosty Łódź oraz Gulermak - 1,428 mld zł,
- konsorcjum Budimex oraz Strabag - 1,471 mld zł,
- konsorcjum Salini Impregilo z Włoch i Salini Polska - 1,525 mld zł,
- firmy Toto z Włoch - 1,540 mld zł,
- firmy Astaldi z Włoch - 1,574 mld zł,
- Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor - 1,581 mld zł,
- firmy PORR - 1,816 mld zł.
Wszyscy oferenci zaproponowali termin wykonania wszystkich prac wynoszący 47 miesięcy.
Północna obwodnica Krakowa ma powstać do 2022 roku. Inwestycja jest w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, a to oznacza, że jest na nią finansowanie.
Północna obwodnica
- Droga ekspresowa dwujezdniowa od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice o długości 12 km 327 m. Każda jezdnia będzie miała po 3 pasy ruchu.
- Węzły – Modlnica – zostanie rozbudowany o dodatkowe 4 łącznice.
Powstaną nowe węzły:
- Zielonki - ul. Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i z projektowaną Trasą Wolbromską
- Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z DK 7 i al. 29 Listopada
- Batowice – w miejscu skrzyżowania z drogą powiatową 1256 K
3 tunele – pod rzeką Prądnik o długości 870 m, pod wzgórzem w Batowicach o dł. 653 m, pod
wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa o dł. 98 m
27 obiektów mostowych, 4 km murów oporowych, 20 km dróg zbiorczych dojazdowych.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 14. "Biber"
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/dziennipolski