Spis treści
Odświeżony wygląd mundurów Polskich Linii Lotniczych LOT
Mundury personelu pokładowego i naziemnego Polskich Linii Lotniczych LOT zyskają świeży, kwiatowy design, inspirowany twórczością artystów z okresu Młodej Polski.
Motywy kwiatowe można znaleźć choćby u Stanisława Wyspiańskiego, Olgi Boznańskiej czy Józefa Mehoffera.
Kolekcja jest wynikiem współpracy PLL LOT z polską marką mody LANCERTO, która wywodzi się z najlepszych tradycji polskiego wzornictwa i krawiectwa.
Malwa - kwiat, który pachnie polskim latem
Od teraz główną rolę w projektach nowych apaszek i poszetek personelu PLL LOT grają malwy - kwiaty, które są swoistym wyrazem polskości.
Natura od zawsze inspirowała twórców. Motyw roślinny, pozornie prosty, a jednak stale obecny w sztuce, występuje w wielu dziełach malarskich - w formie alegorii, dodatku lub w roli głównej. Tym razem kwiaty w eleganckiej kompozycji ozdobią mundury personelu Polskich Linii Lotniczych LOT.
Spokój, elegancja i harmonia. Właśnie takie krajobrazy Polski są cenione na całym świecie, a dzięki PLL LOT promowane będą również na gościnnych pokładach przewoźnika.
Polskie Linie Lotnicze LOT są dumnym ambasadorem Polski na świecie. Partnerstwo z LANCERTO przy tworzeniu nowych dodatków do mundurów to kolejny przykład naszego zaangażowania w promocję nowoczesnego polskiego wzornictwa przy jednoczesnym przywiązaniu do tradycji. Nasze załogi każdego dnia, dbając o bezpieczeństwo i komfort pasażerów LOT-u, docierają do ponad 100 portów lotniczych na całym świecie. Chcemy, by malwa, kwiat kojarzony z polską sztuką, stała się nowym znakiem rozpoznawczym naszej gościnności i profesjonalizmu - mówi Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience.

projekt współpracy z PLL LOT jest szczególny, bowiem na jego potrzeby zaproponowaliśmy unikalny design, dedykowany tylko i wyłącznie naszemu partnerowi. To ogromna nobilitacja móc towarzyszyć załogom w ich codziennej pracy na kilku kontynentach, a tym samym spełniać rolę promotora polskiego wzornictwa, stylu oraz jakości - mówi Michał Grochala, Brand Manager marki LANCERTO.
Męskie umundurowanie
Uzupełnieniem do kwiatowego motywu poszetek dla męskiej części personelu będą krawaty utrzymane w odpowiednio dobranych kolorach granatu i czerwieni. Projektanci nie zapomnieli też o najważniejszym symbolu LOT-u - żurawiu, towarzyszącym firmie od początku jej istnienia, czyli od 95 lat.
Symbol szczęścia i długowieczności w formie zaprojektowanej przez Tadeusza Lucjana Gronowskiego dalej w subtelny sposób towarzyszy akcesoriom załóg pokładowych oraz personelu naziemnego.

Krawaty stewardów, w kolorze lotowskiego granatu, zdobi print w drobne czerwone żurawie, krawaty szefów pokładu będą czerwone z printem granatowych żurawi.
Umundurowanie kobiet
Od teraz stewardesy zobaczymy w białych apaszkach w czerwone malwy, z granatową lamówką, natomiast szefowe pokładu - w wersji z granatowym tłem w czerwone kwiaty i czerwoną lamówką.
Personel naziemny
Z kolei personel naziemny otrzymał białe apaszki w czerwone kwiaty i z czerwonym brzegiem. Analogiczne wzory mają nowe poszetki panów z personelu pokładowego i naziemnego.
Panowie z personelu naziemnego będą nosić czerwone krawaty z pojedynczym symbolem żurawia.
Polskie Linie Lotnicze LOT - promotor kultury i sztuki
Zmiany w umundurowaniu to kolejny projekt Polskich Linii Lotniczych LOT, promujący polskie dziedzictwo i kulturę, zrealizowany we współpracy z polską marką. W ostatnim czasie przewoźnik zaprezentował swoją współpracę z rodzimymi firmami, takimi jak Krosno czy Phenome.
LOT aktywnie wspiera kulturę, czego jednym z przykładów jest projekt zrealizowany wspólnie z Muzeum Narodowym w Warszawie. Film prezentujący zasady bezpieczeństwa na pokładzie, który miał premierę w grudniu 2023 r., nagrano w Galerii Sztuki XIX Wieku.
Ponadto polski przewoźnik współpracuje z wieloma instytucjami kultury, np. Muzeum Powstania Warszawskiego czy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
W 2024 r. LOT został oficjalnym przewoźnikiem XIX Konkursu Chopinowskiego, jednego z najważniejszych wydarzeń muzycznych na świecie, a także partnerem tytularnym tegorocznej edycji Kina Letniego, organizowanego przez Kinotekę.
źródło: Polska Agencja Prasowa Media Room
