Marzenia się spełniają, zapragnęła być stewardessą w liniach Emirates i została nią.

Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
Która dziewczyna nie marzy o ciekawej pracy i dalekich podróżach. Justyna Szczygieł spełniła swoje marzenia, jest stawardessą w liniach Emirates.

O tym, że trafiła do wymarzonej pracy może w dużym stopniu zawdzięczać swojemu wujkowi, który ocierał się kiedyś o lotnictwo. A że Justyna Szczygieł pochodzi z Rzeszowa i mieszkała w pobliżu lotniska Jasionka, wybór zajęcia wydawał się naturalny.

Ale nie od razu została stewardessą Emirates, jednej z największych międzynarodowych linii lotniczych na świecie. - O wszystkim w końcu zdecydował egzamin, który nie wydawał mi się zbyt trudny i od kilku lat pracuję dla tego przewoźnika – mówi Justyna Szczygieł i dodaje, że nie mogła sobie wymarzyć lepszego zajęcia.

Z dumą opowiada o tym, że była już w ponad 70 krajach, jako że ten globalny przewoźnik oplata siatką swoich połączeń cały świat. Prawdą jest, że niekiedy ogranicza się to tylko do krótkiego pobytu w jakimś porcie lotniczym, ale dla niej to zajęcie jest wielką frajdą, spełnia się w międzynarodowym gronie, w którym nie brakuje też innych Polek.

Na stałe mieszka w Dubaju, tam jest kwatera główna Emirates, do domu wpada tylko raz na jakiś czas. Przyzwyczaiła się do grafiku, który zmienia jej co chwila kontynent i dodaje do listy kolejny nowy kraj. Kiedy ma wolny czas od przebywania pod chmurami schodzi na ziemię, dokładniej pod … wodę. -Odkryłam nową pasję, to nurkowanie, którą właśnie z powodzeniem realizuję w Dubaju. Na razie nie schodziłam na bardzo duże głębokości, traktuję to zajęcie bardziej jako hobby niż sportowe wyzwanie- dodaje.

Praca w takim gigancie nobilituje, bo flota Emirates jest imponująca, składa się z 271 nowoczesnych i szerokokadłubowych samolotów Airbus A380 i Boeing 777. Codziennie linie Emirates wykonują ok. 255 lotów z Dubaju do kierunków na sześciu kontynentach. Loty trwają od niecałej godziny do przeszło 17 godzin! Aby uniknąć opóźnień lotów i niedogodności dla pasażerów, należy przede wszystkim sprawnie przygotować samolot lądujący w Dubaju do kolejnego odlotu bez zaniedbywania jakości ani bezpieczeństwa.

Przygotowanie gigantycznego Airbusa A380 Emirates – największego samolotu pasażerskiego na świecie – do startu z portu przewoźnika w Dubaju zajmuje około 105 minut, a Boeinga 777 – około 90 minut. Postój samolotu wiąże się z szeregiem najróżniejszych prac. Należy do nich między innymi wysprzątanie wnętrza samolotu, uzupełnienie wody i obsługa toalet, obsługa cateringu pokładowego i załadunek posiłków dla pasażerów na pokład, podłączenie zasilania zewnętrznego (APU), tankowanie paliwa, obsługa techniczna oraz załadunek bagażu pasażerów i cargo. Opóźnienie w jednej z tych czynności może wpłynąć na całość operacji.

Praca w Emirates jest szczególna, szczególnie też przewoźnik traktuje posiłki i napoje serwowane pasażerom. Ci ostatni mogą oczekiwać najlepszych gatunków win, podawanych z potrawami przyrządzonymi przez najlepszych kucharzy, które odzwierciedlają różnorodną kulturę i upodobania klientów.

Justyna Szczygieł w locie z Dubaju do Warszawy obsługiwała pierwszą klasę. Choć na wszystkich trasach obsługiwanych przez Emirates we wszystkich klasach podawane są pełne posiłki, to w klasie pierwszej pasażerowie mogą zamówić wielodaniowe posiłki a la carte przyrządzane przez najlepszych kucharzy. Zamówienie można złożyć w dowolnym momencie lotu. W cenie biletu jest też szeroki wybór napojów alkoholowych i bezalkoholowych.

W klasie ekonomicznej menu składa się z przystawki, jednego z dwóch dań głównych do wyboru, deseru oraz sera z krakersami. W cenie biletu oferowany jest szeroki wybór napojów alkoholowych i bezalkoholowych.
Pasażerowie moga byc pewni, że posiłki serwowane na pokładzie są przyrządzane z najświeższych składników i są podgrzewane do odpowiedniej temperatury w piekarnikach z termoobiegiem. Jest to możliwe dzięki procedurom kontrolnym: Po zakończeniu lotu personel pokładowy przygotowuje raport dotyczący cateringu, przekazując regionalnym menedżerom ds. cateringu opinie pasażerów. Menedżerowie organizują codzienne spotkania, na których analizują raporty z lotów, co umożliwia reakcję na zgłaszane problemy.
Jednym z trybików tej ogromnej machiny jest personel pokładowy, w którym z powodzeniem sprawdza się i realizuje Justyna Szczygieł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Szeremeta odrzuciła pół miliona

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl