Matura 2016. MATEMATYKA. Przykładowe arkusze, zadania (ROZWIĄZANIA)

krk
Matura 2016. Matematyka. Arkusze, odpowiedzi, pytania. Opublikujemy ja na naszym portalu
Matura 2016. Matematyka. Arkusze, odpowiedzi, pytania. Opublikujemy ja na naszym portalu Andrzej Zgiet
MATEMATYKA 2016 - zadania z matematyki sprawiają uczniom problemy. Podpowiadamy więc, na co zwrócić uwagę przygotowując się do egzaminu z matematyki w 2016. Oto pytania i zadania, na których polegli gimnazjaliści w ubiegłym roku! Podpowiadamy, co może być na testach, a z czym uczniowie sobie nie radzą. Których zadań nie potrafią rozwiązać? Na które pytania nie potrafią odpowiedzieć? MATURA 2016 - MATEMATYKA, 05.05.2016, NAJTRUDNIEJSZE PYTANIA, ZADANIA, ROZWIĄZANIA, ODPOWIEDZI

MATURA 2016 - ZADANIA Z MATEMATYKI, KTÓRE SPRAWIAJĄ PROBLEM

Arkusz matury z matematyki w ubiegłym roku składał się z 25 zadań zamkniętych (wystarczyło wybrać prawidłową odpowiedź, spośród podanych) oraz 9 zadań otwartych (należało zapisać rozwiązanie). Zadania sprawdzały wiadomości oraz umiejętności wykorzystania i tworzenia informacji, wykorzystania i interpretowania prezentacji, modelowana matematycznego i użycia i tworzenia strategii oraz rozumowania i argumentacji.

ZOBACZ KONIECZNIE: Matura 2016 MATEMATYKA PRZECIEKI (PYTANIA, ZADANIA, ARKUSZE, ODPOWIEDZI, ROZWIĄZANIA)

Za rozwiązanie wszystkich zadań zdający mógł otrzymać 50 punktów. Za rozwiązanie zadań maturzyści uzyskali średnio 55 % punktów możliwych do zdobycia. Co sprawiło im najwięcej trudności?

MATURA 2016 MATEMATYKA - SPRAWDŹ PRZED EGZAMINEM, KTÓRE ZADANIA SPRAWIŁY OSTATNIO NAJWIĘKSZĄ TRUDNOŚĆ

MATURA 2016 - MATEMATYKA - TAKIE ZADANIA MOGĄ POJAWIĆ SIĘ NA TESTACH

Tradycyjnie największym wyzwaniem dla maturzystów, zdających egzamin z matematyki na poziomie podstawowym, okazało się przeprowadzenie dowodu z zakresu algebry. Wśród zadań z arkusza z poziomu podstawowego najtrudniejsze okazało się zadanie 27. Poprawnie zrobiło je tylko 18% zdających!

Czytaj też: Matura 2016. Język polski. ODPOWIEDZI, TEST, ARKUSZ CKE, ROZWIĄZANIA, PYTANIA

PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIE:

(ZOBACZ ROZWIĄZANIE W POWIĘKSZENIU)

Tradycyjnie największym wyzwaniem dla maturzystów, zdających egzamin z matematyki na poziomie podstawowym, okazało się przeprowadzenie dowodu z zakresu algebry. Wśród zadań z arkusza z poziomu podstawowego najtrudniejsze okazało się zadanie 27. Poprawnie zrobiło je tylko 18% zdających!

Zadanie 8., z poziomem wykonania równym 22%, było drugim w kolejności (po dowodzie algebraicznym) najtrudniejszym zadaniem w arkuszu. Wydawać się mogło, że umiejętność poprawnego odczytania zbioru wartości funkcji z jej wykresu nie może zaskoczyć maturzystów, umiejętność odczytywania wartości funkcji z wykresu jest zapisana w podstawie programowej z matematyki już na III etapie edukacyjnym. A jednak! Maturzyści nie zauważyli, że równanie f(x) = 2 ma rozwiązanie (a nawet nieskończenie wiele rozwiązań) i „puste” kółeczko w punkcie o współrzędnych (0,2) nie może stanowić jedynego punktu odniesienia do ustalenia czy liczba 2 jest lub nie jest wartością funkcji.


Zamiast szukać przecieków, zajrzyj do testów z poprzednich lat i sprawdź, co było:

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rodzic gimnazjalisty

Matura kończy pewien okres w szkole średniej. Ale teraz absolwenci gimnazjów uczestniczą w procesie rekrutacji do tych szkół, gdzie aktualnie trwa matura i stąd moja uwaga.

Zaglądam czasem na stronę przedstawiającą stan rekrutacji do szkół prowadzoną przez Urząd Miasta. Na podstronie przedstawiającej popularność oddziałów zdziwiłem się.

W podejmowaniu decyzji o wyborzez szkoły młodzież często decyduje na podstawie swoich wyników ze świadectwa, z egzaminów gimnazjalnych i popularności szkół i oddziałów klasowych.  A co widać na tej stronie. Otóż VI LO nie aktualizuje tej strony, nie podaje młodzieży informacji o liczbie kandydatów. Dyrekcja nie zauważa potrzeb młodzieży i rodziców. A może te potrzeby lekceważy?

Może Państwo Dziennikarze porozmawiają w Wydziale Edukacji Urzędu Miejskiego i zapytacie: dlaczego urzędnicy UM nie dbają o pełnię informacji dostępnej dla i tak zestresowanej młodzieży i rodziców. Czy naprawdę tak trudno na bieżąco aktualizować serwis? Przecież teraz młodzież sama wypełnia formularze elektroniczne, wystarczy tylko kliknąć, by potwierdzić wybór młodzieży.

Warto może urzędnikom przypomnieć o obowiązku informacji publicznej. A nieaktualizowanie informacji to w pewnym sensie 'grzech zaniechania".

Wróć na i.pl Portal i.pl