MATURA 2016 - ZADANIA Z MATEMATYKI, KTÓRE SPRAWIAJĄ PROBLEM
Arkusz matury z matematyki w ubiegłym roku składał się z 25 zadań zamkniętych (wystarczyło wybrać prawidłową odpowiedź, spośród podanych) oraz 9 zadań otwartych (należało zapisać rozwiązanie). Zadania sprawdzały wiadomości oraz umiejętności wykorzystania i tworzenia informacji, wykorzystania i interpretowania prezentacji, modelowana matematycznego i użycia i tworzenia strategii oraz rozumowania i argumentacji.
Za rozwiązanie wszystkich zadań zdający mógł otrzymać 50 punktów. Za rozwiązanie zadań maturzyści uzyskali średnio 55 % punktów możliwych do zdobycia. Co sprawiło im najwięcej trudności?
MATURA 2016 MATEMATYKA - SPRAWDŹ PRZED EGZAMINEM, KTÓRE ZADANIA SPRAWIŁY OSTATNIO NAJWIĘKSZĄ TRUDNOŚĆ
MATURA 2016 - MATEMATYKA - TAKIE ZADANIA MOGĄ POJAWIĆ SIĘ NA TESTACH
Tradycyjnie największym wyzwaniem dla maturzystów, zdających egzamin z matematyki na poziomie podstawowym, okazało się przeprowadzenie dowodu z zakresu algebry. Wśród zadań z arkusza z poziomu podstawowego najtrudniejsze okazało się zadanie 27. Poprawnie zrobiło je tylko 18% zdających!
Czytaj też: Matura 2016. Język polski. ODPOWIEDZI, TEST, ARKUSZ CKE, ROZWIĄZANIA, PYTANIA
PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIE:
(ZOBACZ ROZWIĄZANIE W POWIĘKSZENIU)
Tradycyjnie największym wyzwaniem dla maturzystów, zdających egzamin z matematyki na poziomie podstawowym, okazało się przeprowadzenie dowodu z zakresu algebry. Wśród zadań z arkusza z poziomu podstawowego najtrudniejsze okazało się zadanie 27. Poprawnie zrobiło je tylko 18% zdających!
Zadanie 8., z poziomem wykonania równym 22%, było drugim w kolejności (po dowodzie algebraicznym) najtrudniejszym zadaniem w arkuszu. Wydawać się mogło, że umiejętność poprawnego odczytania zbioru wartości funkcji z jej wykresu nie może zaskoczyć maturzystów, umiejętność odczytywania wartości funkcji z wykresu jest zapisana w podstawie programowej z matematyki już na III etapie edukacyjnym. A jednak! Maturzyści nie zauważyli, że równanie f(x) = 2 ma rozwiązanie (a nawet nieskończenie wiele rozwiązań) i „puste” kółeczko w punkcie o współrzędnych (0,2) nie może stanowić jedynego punktu odniesienia do ustalenia czy liczba 2 jest lub nie jest wartością funkcji.
Zamiast szukać przecieków, zajrzyj do testów z poprzednich lat i sprawdź, co było: