Budowany odcinek ma 16 kilometrów długości. Łagodna zima pozwoliła szybko wznowić prace. - Aktualnie m.in. montujemy oświetlenie na estakadzie w Lasku, betonujemy przyczółek wiaduktu w Rdzawce, montujemy bariery energochłonne i zwozimy kruszywo – informuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, inwestor nowej drogi krajowej nr 47.
- Projektowana droga przebiega w nowym śladzie, powstają cztery bezkolizyjne węzły drogowe, 22 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady), przebudowywane są drogi lokalne, drogi dojazdowe i poprzeczne, umożliwiające połączenie z istniejącą siecią dróg lokalnych. W efekcie prowadzonych inwestycji połączony zostanie Kraków z Nowym Targiem, na całym przebiegu, drogą dwujezdniową. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na czas przejazdu i bezpieczeństwo ruchu dla wszystkich osób wyjeżdżających z różnych regionów kraju na Podhale i pod Tatry – informuje GDDKiA.
Cała inwestycja pochłonie 994 mln 587 tys. zł.
GDDKiA rozpoczęła też przygotowania do upłynnienia ruchu na kolejnym odcinku zakopianki – od Nowego Targu do Zakopanego. Wiadomo, tam nie jest planowana budowa nowej drogi, bo nie ma na to miejsca. GDDKiA zamierza jednak przebudować skrzyżowania z dróg gminnych z drogą krajową, budowę chodników, tak gdzie będzie miejsce – także dodatkowych pasów ruchu. Inwestycja jest na razie na etapie koncepcyjnym.
Przebierańcy, baloniki i samozwańcze grupy śpiewacze na Krup...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
