Jak tłumaczy nam inżynier kontraktu Grzegorz Sosnowski, aby firma mogła wejść na teren budowy, należy dokonać odpowiednich zgłoszeń w organie Nadzoru Budowlanego. - Trzeba pobrać dzienniki budowy, zakończyć i uzyskać zatwierdzenie projektów wykonawczych które podlegają ocenie inżyniera, przygotować Plany Zapewnienia Jakości i projekty technologiczne, przygotować dokumenty rozliczeniowe (ZPRS-y) - tłumaczy inżynier. - Kluczowym działaniem jest również zgłoszenie podwykonawców i sprawdzenie umów podwykonawczych, by uniknąć ewentualnych kłopotów z ich rozliczeniem - dodaje i właśnie to dzieje się od 15 marca.
Przed samym rozpoczęciem robót należy jeszcze dokonać rozpoznania archeologicznego i saperskiego. Dopiero po zakończeniu tego okresu przygotowawczego, czyli w ciągu najbliższych kilku tygodni, rozpoczną się właściwe prace ziemne.
Przypomnijmy, że inwestycja przewiduje wydłużenie istniejącej dziś obwodnicy wschodniej. Chodzi o dobudowanie drogi wojewódzkiej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 455 (od ronda w Łanach) do dawnej drogi krajowej nr 98 (w okolicach Długołęki). Ta trasa ma odciążyć wrocławskie osiedla od ruchu samochodów z gmin powiatu wrocławskiego.

Nowa droga będzie miała długość blisko 10 km (dokładnie 9,85 km) i będzie miała jedną jezdnię - po dwa pasy w każdym kierunku. W przyszłości na tym odcinku możliwa jest dobudowa drugiej jezdni. Na trasie przewidziane następujące obiekty inżynierskie:
- 2 wiadukty nad liniami kolejowymi,
- wiadukt nad drogą krajową 98,
- wiadukt nad ul. Wierzbową,
- most nad rzeką Widawą,
- mosty nad rzeką Topór,
- przepusty
Droga rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską, na którym jest już wybudowane rondo. Droga wojewódzka poprzez wiadukt drogowy będzie przekraczać linię kolejową nr 292 - Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasę Swojczycką.
Droga wojewódzka będzie krzyżować się z innymi drogami w następujący sposób:
- z planowaną drogą gminną gminy Czernica - skrzyżowanie skanalizowane,
- z drogą powiatową nr 1922D, odcinek Kiełczówek – Dobrzykowice - rondo,
- z drogą powiatową 1920D, odcinek Kiełczów – Śliwice - rondo,
- z drogą powiatową nr 1918D - skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną,
- z drogą gminną (ulica Bławatna w Mirkowie) łączącą Mirków z miejscowościami Kamień i Długołęka - skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe centrum handlowe pod Wrocławiem. N-Park powstanie w Łan...
Nowy fragment obwodnicy przekraczać będzie linię kolejową nr 143 – Kluczbork – Wrocław Mikołajów poprzez wiadukt dwujezdniowy.
Koniec drogi wojewódzkiej zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 w miejscu skrzyżowania z Łącznikiem „Długołęka” Autostradowej Obwodnicy Wrocławia poprzez skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną oraz jednojezdniowy wiadukt drogowy nad skrzyżowaniem na kierunku BŁD – Łącznik „Długołęka”.
ZOBACZ TAKŻE:
Mężczyzna skoczył do Odry z mostów Trzebnickich. Nie żyje
Makabryczny wypadek BMW. Kierowca oszukał przeznaczenie (ZDJĘCIA)
ZOBACZ TEŻ:
UKRAINIEC PĘDZIŁ SUV-EM PRZEZ WROCŁAW Z PRĘDKOŚCIĄ BLISKO 150 KM/H
Bardzo groźny wypadek na S8. Kierowcę auta dostawczego trzeb...
Ogród Japoński zdewastowany. Nieczynny do odwołania
Pożar samochodu na S8. Droga do Wrocławia zablokowana
91 lat temu rozpoczęła się budowa autostrady A4 pod Wrocławi...
