Spis treści
- Niemal 60 milionów pasażerów skorzystało w 2022 roku z usług PKP Intercity
- Drastyczny wzrost cen? "Błędne porównanie cen bazowych"
- Pendolino z Krakowa czy Warszawy do Gdańska za 49 zł? PKP Intercity odpowiada: "To możliwe"!
- Bilety okresowe na przejazdy PKP Intercity. Czy to się opłaca?
- Co z bezpośrednim połączeniem Lubelszczyzny i Pomorza?
Niemal 60 milionów pasażerów skorzystało w 2022 roku z usług PKP Intercity
- Pociągi Pendolino obsługują połączenia, uruchamiane komercyjnie, realizowane jako kategoria Express Intercity Premium - mówi Agnieszka Serbeńska z PKP Intercity - Są to połączenia najszybsze, pomiędzy dużymi miastami, w których pasażerowie mogą skorzystać z nowoczesnego taboru. Proporcjonalnie zmienia się również cena. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że w 2022 roku ponad 90% wszystkich osób przewiezionych przez PKP Intercity stanowili pasażerowie pociągów kategorii TLK i IC, tj. klasy ekonomicznej, dofinansowywane w ramach umowy PSC.
Jak informuje "Dziennik Bałtycki" spółka PKP Intercity, około 53,5 mln pasażerów z blisko 59 mln podróżowało w 2022 roku pociągami kategorii ekonomicznych, w których procentowy wzrost cen jest niższy niż w przypadku połączeń kategorii EIC i EIP.
- Ceną za pojedynczy bilet, którą płaci ponad 90% podróżnych, jest więc maksymalnie kilkadziesiąt złotych w zależności od relacji pociągu, a zmiana cen w większości przypadków wynosi kilka złotych - tłumaczy w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim" Agnieszka Serbeńska. - Ponadto na trasach, na których kursują pociągi kategorii EIP oraz EIC pasażerowie mogą skorzystać z alternatyw w postaci pociągów ekonomicznych, w których stale poprawia się standard podróży dzięki potężnym inwestycjom w nowoczesny tabor.
Według informacji przekazanych nam przez spółkę, PKP Intercity zmienia ceny bazowe biletów jednorazowych w poszczególnych kategoriach pociągów średnio w wysokości 11,8% dla kategorii TLK/IC.
Drastyczny wzrost cen? "Błędne porównanie cen bazowych"
- W mediach pojawiły się przekazy, które bazowały na błędnie porównywanych cenach bazowych do cen promocyjnych lub cenach z różnych progów promocyjnych oferty Pomo, co sugerowało wyższą niż w rzeczywistości skalę zmiany cen biletów PKP Intercity i wprowadzało podróżnych w błąd - objaśnia Agnieszka Serbańska. - Co ważne, bilety na wszystkie kategorie pociągów PKP Intercity są podzielone od ubiegłego roku według pięciu poziomów promocji: Super Promo, Promo Plus, Promo 45 (bilety tańsze o 45% od ceny bazowej), Promo 30 (tańsze o 30%) i Promo 15 (tańsze o 15%).
Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych zależy od popularności danego pociągu. Jak tłumaczy PKP Intercity, casami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet.
- Warto pamiętać, że pule biletów promocyjnych w ramach oferty Promo, bazującej na dynamicznym systemie zarządzania cenami, mogą zmieniać się w trakcie trwania sprzedaży biletów - dodaje Agnieszka Serbańska z PKP Intercity. - I tak stało się właśnie teraz – po wprowadzeniu do systemu sprzedaży nowych cen zostały one przeliczone za pomocą wykorzystywanych modeli ekonometrycznych i dostosowane. W efekcie w sprzedaży pojawiły się bilety w różnych progach promocyjnych oferty Promo na pociągi wszystkich kategorii.
Pendolino z Krakowa czy Warszawy do Gdańska za 49 zł? PKP Intercity odpowiada: "To możliwe"!
Jak informuje PKP Intercity, dzięki zróżnicowanym progom promocyjnym możliwe jest np. kupienie biletu na połączenie EIP na trasie Warszawa – Kraków czy Warszawa – Gdańsk nawet za 49 zł, a w pociągach kategorii TLK i IC już za 19 zł.
- Warto pamiętać, że w ramach oferty Promo bilety w promocyjnych cenach na wszystkie pociągi PKP Intercity są dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście czy kilka dni przed odjazdem, jak i nawet w dniu podróży - odpowiada "Dziennikowi Bałtyckiemu" Agnieszka Serbańska.
Bilety okresowe na przejazdy PKP Intercity. Czy to się opłaca?
Bilet czasowy na przejazdy pociągami PKP Intercity? To dobra okazja dla osób planujących dalszą podróż, cykliczne korzystanie z kolei, a także dla tych, przed którymi weekend czy kilka dni intensywnych podróży.
Informacje o biletach tygodniowych, miesięcznych i kwartalnych są dostępne na stronie internetowej PKP Intercity, klikając tutaj.
Co z bezpośrednim połączeniem Lubelszczyzny i Pomorza?
Na koniec zła informacja dla wszystkich mieszkańców Pomorza i Lubelszczyzny. Całoroczny pociąg łączący Trójmiasto z Lublinem na ten moment nie powróci. Co to oznacza? Nadal konieczna będzie przesiadka na jednej ze stacji w Warszawie, z których najkrótsza trwa kilkadziesiąt minut.
- W okresie wzmożonych potoków, jak w sezonie letnim, PKP intercity uruchamia połączenia obsługujące trasę m.in. między Trójmiastem a Lublinem (TLK Mierzeja i TLK Ustronie), natomiast całorocznie jest możliwość podróży z dogodną przesiadką na stacji Warszawa Wschodnia lub Warszawa Gdańska - tłumaczy Agnieszka Serbańska.
A Wy? Korzystacie z przejazdów pociągami PKP Intercity?
