58. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki Opole 2021 za nami. Impreza transmitowana była od 3 do 6 września na antenach Telewizji Polskiej.
Średnia widownia trzech głównych dni festiwalu Opole 2021 wyniosła w TVP1 1,42 mln osób. To przełożyło się na 14,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,17 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,83 proc. w grupie 16-59 - wyliczył serwis Wirtualne Media na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Na antenie TVP Polonia 58. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2021 śledziło dodatkowo 65 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 0,65 proc., 0,65 proc. i 0,60 proc. udziału.
Łączna telewizyjna widownia festiwalu wyniosła 1,49 mln osób (odpowiednio 14,96 proc., 9,82 proc. i 10,43 proc. udziału).
Dla porównania średnia oglądalność innych muzycznych festiwali telewizyjnych wyniosła 1,79 mln widzów w przypadku Top of the Top 2021 w TVN w sierpniu i 1,85 mln widzów w przypadku Polsat Superhit Festiwal w czerwcu.
- Piosenka literacka na opolskiej scenie
- Piosenki Krzysztofa Krawczyka w niezwykłych wykonaniach. Na widowni Ewa Krawczyk
- Opole 2021. Kto wygrał Premiery? [ZDJĘCIA]
- Opole 2021. Koncert "Wielkie przeboje małego ekranu" [ZDJĘCIA]
- Opole 2021. Kto wygrał Debiuty? [ZDJĘCIA]
- Opole 2021. Koncert "Od Opola do Opola" [ZDJĘCIA]
Jak podają Wirtualne Media, największą oglądalność miał koncerty w piątek: "Od Opola do Opola" oraz "Debiuty" (średnio
średnio 1,59 mln widzów i 14,96 procent udziału TVP1 w rynku).
Drugi dzień festiwalu - koncerty "Wielkie przeboje małego ekranu” i „Premiery” - śledziło 1,33 mln widzów (udział TVP1 w rynku 13,46 procent).
W niedzielę festiwal Opole 2021 i koncerty „Krzysztof Krawczyk. Ostatni raz zatańczysz ze mną” i „Piosenki literackiej” zgromadziły przed telewizorem średnio 1,33 mln widzów (udział TVP1 w rynku 11,67 proc.).
Na antenie TVP Polonia największą popularność opolski festiwal miał także w piątek.
Prezes TVP Jacek Kurski pochwalił się również wynikami oglądalności "Opola" mierzonymi przez Netię w czasie rzeczywistym.
Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego - podkreślają Wirtualne Media.
Opole 2021. Najniższa oglądalność w ostatnich 17 latach
Serwis przeanalizował także oglądalność Festiwalu Opole 2021 na przestrzeni 17 ostatnich lat. Tegoroczna impreza miała najsłabszy wynik oglądalności.
W 2005 roku transmisje z Opola śledziło średnio 4,3 mln osób. W 2010 roku było to 2,8 mln widzów, w 2015 roku - 2,97 mln widzów, w 2016 - 2,35 mln widzów, w 2017 - 2,06 mln widzów, w 2018 - 1,89 mln widzów, w 2019 - 2,16 mln widzów, w 2020 - 1,69 mln widzów.
Warto dodać, że w 2017, 2020 i 2021 roku opolski festiwal odbywał się w innym, bo wrześniowym terminie. Muzyczna impreza jest organizowana zazwyczaj na początku czerwca.
