Otwarcie kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5. Z Wielkopolski można już dojechać do Żnina [ZDJĘCIA]

Mikołaj Woźniak
Mikołaj Woźniak
Droga S5 od poniedziałku, 23 grudnia nie kończy się już na węźle Mieleszyn, ale prowadzi dalej, aż do Żnina, gdzie łączy się z istniejącą drogą krajową nr 5.
Droga S5 od poniedziałku, 23 grudnia nie kończy się już na węźle Mieleszyn, ale prowadzi dalej, aż do Żnina, gdzie łączy się z istniejącą drogą krajową nr 5. GDDKiA
Chociaż droga ekspresowa S5 w Wielkopolsce jest już gotowa i można wygodnie dojechać np. z Poznania do Wrocławia, to w kierunku Bydgoszczy, a dalej Gdańska, trasa nadal powstaje. Właśnie zrobiono kolejny krok ku połączeniu tych czterech miast. S5 nie kończy się już wraz z granicą województw: wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego, a prowadzi około 25 km dalej - do Żnina.

Po otwarciu w połowie grudnia brakujących fragmentów drogi ekspresowej S5 w Wielkopolsce, mieszkańcy zyskali wygodne połączenie z Wrocławiem. Trasę Poznań - Wrocław można dzięki nowej trasie pokonać w półtorej godziny. Podróżując na północ kraju, sytuacja kierowców nie jest jednak równie dobra. W założeniu S5 ma połączyć Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, a dalej dzięki doprowadzeniu ruchu na autostradę A1 - Gdańsk. Na to jednak przyjdzie poczekać.

Czytaj więcej: Droga ekspresowa S5 oficjalnie otwarta. Z Poznania do Wrocławia w półtorej godziny! Zobacz najnowsze zdjęcia S5

Sprawdź też:

Otwarcie kolejnego odcinka S5

Dobre informacje napłynęły w poniedziałek, 23 grudnia z województwa kujawsko-pomorskiego. Otwarty został kolejny fragment S5, bezpośrednio dochodzący do granicy województwa wielkopolskiego. Do tej pory "eska" kończyła się na węźle Mieleszyn, kilka kilometrów za Gnieznem. W poniedziałek w pełni udostępniono kierowcom liczący 25 km długości fragment do węzła Żnin Północ i Jaroszewa.

Dzięki temu, że udało się otworzyć drogę do tego właśnie węzła, kierowcy zyskali bezpośrednie połączenie z drogą krajową nr 5, która musi im posłużyć do udostępnienia kolejnych odcinków trasy ekspresowej.

Wszystko wskazuje jednak na to, że niedługo korzystanie z niej na odcinku Żnin - Szubin może przestać być konieczne. Jak informuje GDDKiA: "od węzła Żnin Północ w kierunku Szubina trwają intensywne prace na trasie głównej, co pozwoli niebawem na przełożenie ruchu w obu kierunkach z drogi krajowej nr 5 na jedną jezdnię drogi ekspresowej".

Na otwartym w poniedziałek odcinku w sąsiednim województwie, możemy wjechać i zjechać z S5 na węzłach: Lubcz, Rogowo, Biskupin, Żnin Zachód i Żnin Północ. Dwa Miejsca Obsługi Podróżnych zlokalizowano w okolicach Żnina.

Bydgoszcz będzie więc "coraz bliżej" kierowców z Wielkopolski. W tym roku GDDKiA zamierza udostępnić jeszcze jeden fragment S5 w województwie kujawsko-pomorskim, czyli północną część obwodnicy Bydgoszczy o długości 8,5 km. Tyle że pozostałe jej fragmenty nadal są w budowie.

Kiedy połączenie z Gdańskiem?

Na pięciu pozostałych odcinkach S5 w sąsiednim województwie, zaawansowanie prac na początku grudnia wahało się od 23 do 60 procent. Bydgoska GDDKiA miała na trzech odcinkach podobne problemy z włoskimi wykonawcami, co poznański oddział na odcinku Poznań - Wronczyn. Umowa z firmą Impresa Pizzarotti została zerwana i trzeba było rozpisać nowe przetargi.

Sprawdź też:

We wszystkich trzech zostały już otwarte koperty, ale wyraźnie widać, że oczekiwania finansowe i budżet GDDKiA rozminęły się z propozycjami wykonawców. Dla odcinka Szubin Północ - Bydgoszcz Błonie przeznaczono budżet liczący około 300 mln zł. Oferty? Od 359 do 556 mln zł.

Na odcinek Nowe Marzy - Świecie Południe, GDDKiA chce przeznaczyć 421 mln zł, ale oferty wahają się od 566 do 808 mln zł. Trzeci odcinek pozostawiony przez Włochów, to Świecie Południe - Bydgoszcz Północ. Budżet wynosi ok. 448 mln zł, a oferty zakładają koszt od 583 do 798 mln zł.

Zobacz najnowsze zdjęcia z otwartego odcinka S5 do Żnina:

Droga S5 od poniedziałku, 23 grudnia nie kończy się już na węźle Mieleszyn, ale prowadzi dalej, aż do Żnina, gdzie łączy się z istniejącą drogą krajową nr 5.

Otwarcie kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5. Z Wielkopol...

Zobacz też:

Codziennie w całej Polsce kradzionych jest 37 aut. Najwięcej samochodów ginie w Warszawie i okolicach, następnie w województwie śląskim i na Dolnym Śląsku. Na czwartym miejscu znalazł się Poznań i okolice. W 2018 roku łupem złodziei padły tutaj 1233 samochody (zarówno osobówki, jak i ciężarówki oraz dostawczaki). Wiemy, które marki i modele giną w Poznaniu najczęściej! Przejdź dalej i sprawdź --->

15 najczęściej kradzionych aut w Poznaniu i okolicach. Te mo...

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Otwarcie kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5. Z Wielkopolski można już dojechać do Żnina [ZDJĘCIA] - Głos Wielkopolski

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
23 grudnia, 17:38, Jakiś gość:

Kiedy dalszy odcinek Ostróda, Olsztyn?

24 grudnia, 5:35, Gość:

Bo to "państwo" pisiorów i tyle!

Im się przecież to należy!

Człowieku tobie nienawiść zjadła resztki rozumu!Idź do lekarza.

G
Gość
23 grudnia, 16:37, Gość:

Super że droga oddana ale dlaczego trzeba było czekać na "pisiora" aby mogła być przejezdna? Gdzie my żyjemy? Państwo PiS?

23 grudnia, 17:01, Gość:

Jak państwo było Peło budowali drogi na Euro 2012. Dlatego musiał przyjść PiS aby pogonić to leniwe lewackie towarzystwo.

23 grudnia, 19:21, Gość:

Ty się zastananów co piszesz.. Gdyby nie PO jak ty to piszesz tej drogi by wogole nie było..

Mówisz o tej na Euro 2012? Masz rację, jej nie było ???

W
Wik
23 grudnia, 16:37, Gość:

Super że droga oddana ale dlaczego trzeba było czekać na "pisiora" aby mogła być przejezdna? Gdzie my żyjemy? Państwo PiS?

23 grudnia, 17:01, Gość:

Jak państwo było Peło budowali drogi na Euro 2012. Dlatego musiał przyjść PiS aby pogonić to leniwe lewackie towarzystwo.

23 grudnia, 19:21, Gość:

Ty się zastananów co piszesz.. Gdyby nie PO jak ty to piszesz tej drogi by wogole nie było..

PO BYLO DOBRE W PROMOWANIU FIRM ZACHODNICH A WYKONAWCOW OSZUKIWALI BO BYLY TO POLACY

G
Gość
23 grudnia, 19:22, Gość:

Dlaczego w Google maps do dnia dzisiejszego nie ma odcinka całego.. Leszno-Poznań

Bo Mapy zawsze są w tyle. Lepiej korzystać z Waze i być zawsze na bieżąco ;)

G
Gość

Dlaczego w Google maps do dnia dzisiejszego nie ma odcinka całego.. Leszno-Poznań

G
Gość
23 grudnia, 16:37, Gość:

Super że droga oddana ale dlaczego trzeba było czekać na "pisiora" aby mogła być przejezdna? Gdzie my żyjemy? Państwo PiS?

23 grudnia, 17:01, Gość:

Jak państwo było Peło budowali drogi na Euro 2012. Dlatego musiał przyjść PiS aby pogonić to leniwe lewackie towarzystwo.

Ty się zastananów co piszesz.. Gdyby nie PO jak ty to piszesz tej drogi by wogole nie było..

J
Jakiś gość

Kiedy dalszy odcinek Ostróda, Olsztyn?

G
Gość
23 grudnia, 16:37, Gość:

Super że droga oddana ale dlaczego trzeba było czekać na "pisiora" aby mogła być przejezdna? Gdzie my żyjemy? Państwo PiS?

Jak państwo było Peło budowali drogi na Euro 2012. Dlatego musiał przyjść PiS aby pogonić to leniwe lewackie towarzystwo.

Wróć na i.pl Portal i.pl