Pionierską politykę umożliwiającą kobietom sprawdzenie płci siedzących wokół nich pasażerów przed dokonaniem rezerwacji wprowadza IndiGo, tania linia lotnicza z siedzibą w Indiach.
Przełomowy moment w podróżowaniu
Ta polityka jest momentem przełomowym, jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasażerów. Nie jest jasne, w jaki sposób i czy planuje włączyć do polityki klientów niebinarnych, którzy nie identyfikują się ani jako mężczyźni, ani jako kobiety. Co ważne, mężczyźni nie będą wtajemniczeni w te informacje podczas dokonywania rezerwacji, więc nie będą mogli ich wykorzystać do zajmowania miejsc obok kobiety.
Nie wdrażano pomysłu po omacku
Nowa inicjatywa została zainspirowana ankietą przeprowadzoną wśród klientek, które pytano, w jaki sposób można poprawić komfort podróży. Badanie przeprowadzone w 2022 roku przez Wizz Air wykazało, że ponad 50% kobiet stwierdziło, że obawia się o swoje bezpieczeństwo podróżując samotnie.
„IndiGo z dumą ogłasza wprowadzenie nowej funkcji, której celem jest zwiększenie komfortu podróży naszych pasażerek” – podał przewoźnik w oświadczeniu na temat nowej polityki.
„Chcemy zapewnić niezrównane wrażenia z podróży wszystkim naszym pasażerom, a ta nowa funkcja to tylko jeden z wielu kroków, jakie podejmujemy, aby osiągnąć ten cel”, dodano.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!
