Rosnąca świadomość ekologiczna i propagowanie wiedzy dotyczącej nietolerancji żywieniowych sprawiły, że Polacy z roku na rok uważniej podchodzą do analizy koszyka zakupowego.
Latem chętniej sięgamy po zdrowe produkty
W okresie marzec-czerwiec br. na naszych listach zakupowych dużą popularnością cieszyły się produkty bez cukru (+24,02% r/r), tłuszczu (+34,93 r/r) czy zamienniki mięsa (+32,10% r/r). Z danych Listonic wynika również, że im bliżej lata i wakacyjnych urlopów, tym częściej użytkownicy aplikacji komponują swoje listy zakupowe w oparciu o założenia popularnych diet (marzec-czerwiec +40,98% r/r), z których największym powodzeniem cieszy się dieta dr Dąbrowskiej.
Rosnąca świadomość dotycząca szkodliwości konserwantów i wpływu chemicznych dodatków dodawanych do żywności na zdrowie sprawia, że Polacy znacznie uważniej analizują składy produktów i czytają etykiety na opakowaniach. Coraz częściej sprawdzamy również wartości odżywcze oraz śledzimy zawartość kaloryczną kupowanych artykułów spożywczych. Trend ten widoczny jest szczególnie latem, gdy zaczynamy przygotowania do wakacji i postanawiamy zawalczyć o naszą wymarzoną sylwetkę.
Bez cukru, bez glutenu, bez mięsa
Odzwierciedlają to nasze wybory zakupowe. Jak wskazują najnowsze dane Listonic, w pierwszym tygodniu lipca szczególną popularnością cieszyły się produkty bez cukru (+17,26% r/r), bez glutenu (+15,68% r/r) czy zamienniki mięsa (+24,11% r/r).
WARTE POLECENIA. Kliknij i przeczytaj!
- Maturzysto, postaw na dalszą edukację, która zapewni ci pracę w IT zawsze i wszędzie
- Chcesz podwyżki wynagrodzenia? Jak powiodło się innym, którzy już podwyżki zażądali?
- Bankrutujących prywatnych osób szybko przybywa. Kto i dlaczego ogłasza upadłość
- Cyfrowy detoks: po lockdownach porzucamy telewizję i więcej czasu mamy dla rodziny
- Co roku w sezonie wiosenno-letnim, gdy z każdej strony jesteśmy atakowani fit-wyzwaniami i przygotowaniami związanymi z wakacyjną sylwetką, obserwujemy zwiększone zainteresowanie produktami wege, z mniejszą ilością cukru, bez glutenu i tłuszczu. Rynek polskich i zagranicznych producentów, którzy dostarczają zdrową żywność cały czas się rozwija, a to co dotychczas było można kupić jedynie w wyspecjalizowanych sklepach, zaczyna być powszechnie dostępne i często staje się produktem pierwszej potrzeby. Coraz więcej sieci handlowych wprowadza swoje własne marki i artykuły, a producenci artykułów spożywczych propagują bardziej zrównoważone zamienniki – podkreśla Małgorzata Olczak, Client Success Manager w Listonic.
Zdążyć przed urlopem
Zainteresowanie zdrowymi produktami rośnie z roku na rok – w okresie marzec-czerwiec br. artykuły spożywcze z kategorii fit były dodawane do list zakupów o 23,57% częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Podobnie artykuły bez tłuszczu (+34,93 r/r), bez glutenu (+20,24% r/r) oraz zamienniki mięsa (+32,10% r/r).
Perspektywa zbliżających się urlopów skutkuje też co roku wzrostem zainteresowania różnego rodzaju dietami. Z analiz Listonic wynika, że w okresie marzec-czerwiec br. powstało o 40,98% więcej list zakupowych zatytułowanych „dieta” niż w analogicznym okresie 2020 roku. Największy wzrost liczby dietetycznych list odnotowano w kwietniu (+64,56% r/r), a wśród użytkowników aplikacji najpopularniejsze są m.in. dieta kopenhaska, ketogeniczna, norweska, dr Dąbrowskiej oraz Dukana.
WARTE POLECENIA. Kliknij i przeczytaj!
- WAŻNE! Szybko złóż wniosek o 300 zł dla ucznia, by dostać pieniądze jeszcze w wakacje
- TOP-5 błędów. Nie należy ich popełniać, by cyberprzestępcy dali ci spokój na urlopie
- Plan na lato wielu Polaków: zdrowe odżywianie na co dzień i od święta
- Remonty 2021: coraz droższe materiały budowlane, coraz więcej chcą fachowcy
