Polska marka Ultre zadebiutowała w Katowicach z mikropojazdem Ultre 4 Cargo. Elektryk ma zrewolucjonizować miejską logistykę

Piotr Sobierajski
Opracowanie:
Polska marka Ultre™ zadebiutowała w Katowicach z innowacyjnym mikropojazdem Ultre 4 Cargo™
Polska marka Ultre™ zadebiutowała w Katowicach z innowacyjnym mikropojazdem Ultre 4 Cargo™ Ultremobility.com
Polska marka Ultre zadebiutowała z mikropojazdem Ultre 4 Cargo. Zaprezentowany podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2025 elektryczny czterokołowiec, jak zapewnia firma, otwiera nową kategorię mobilności Ultra Light Commercial Vehicle (ULCV). Jest zwinny jak rower i pojemny jak van.

Spis treści

Nowe narzędzie logistyczne w kształcie samochodu

Dynamiczny rozwój e-commerce i rosnące oczekiwania konsumentów wobec szybkich dostaw sprawiają, że tradycyjne systemy logistyczne stają przed nowymi wyzwaniami.

- Ultre 4 Cargo (U4C) to narzędzie, które redefiniuje standardy mobilności. To niskokosztowa odpowiedź na palący problem ciasnych, zanieczyszczonych miast i efektywne wsparcie zarządzania transportem ostatniej mili (last mile delivery) - zapewnia firma.

Zeroemisyjny pojazd ma wypełnić lukę między rowerami i skuterami dostawczymi, a tradycyjnymi vanami LVC.

- Ultre 4 Cargo to funkcjonujący w małej homologacji L7e-CU czterokołowiec ważący zaledwie ok. 600 kg (bez baterii), o ładowności ok. 500 kg i 4 metrów sześciennych przestrzeni załadunkowej. Pojazd ma być zwinny i dynamiczny, dzięki czemu ma swobodnie poruszać się po zatłoczonych centrach miast, transportując paczki nawet do 2,8 metra długości - przekazuje firma.

Dopasowany do zmieniającego się świata

Pojazd został zaprojektowany „wokół paczek”, a celem była maksymalizacja ładowności przy jak najmniejszym gabarycie.

- Dlatego projektowanie rozpoczęto od rozplanowania paczek, które następnie precyzyjnie obudowano ultralekką, mobilną konstrukcją.

Dzięki temu samochód ma być ekonomiczny w produkcji i eksploatacji. Niski środek ciężkości ma zapewnić stabilność. Samochód wyposażono w przesuwne drzwi boczne z dwóch stron i niskie progi, które umożliwiają szybki i wygodny załadunek i wyładunek. Wysokość przestrzeni cargo wynosi niemal 180 cm, więc pozwala na swobodne poruszanie się wewnątrz pojazdu w pozycji wyprostowanej.

Samochód ma zaledwie 3,4 metra długości i 1,5 metra szerokości, a niewielki promień skrętu kerb to kerb (ok. 4,2 m) ma mu zapewnić swobodne manewrowanie, również w wąskich uliczkach.

Precyzyjna technologia nowej mobilności

Konstrukcje opracowywane przez Ultre wykorzystują proces deformacji stali FiDU, który pozwala na tworzenie lekkich i wytrzymałych obiektów.

- FiDU Frame wykonywana jest z cienkościennych metalowych elementów, które charakteryzuje niezwykle wysoka, w swej kategorii, sztywność, potwierdzona przez liczne testy dynamiczne, wytrzymałościowe i zderzeniowe - zapewnia firma.

Ta technologia eliminuje konieczność stosowania tradycyjnych, ciężkich pras przemysłowych, co ma pozwolić na znaczne obniżenie kosztów produkcji.

- Ta bezmatrycowa metoda kształtowania elementów konstrukcyjnych pozwala na optymalizację procesów i redukcję zużycia materiałów - dodaje producent pojazdu.

Dziennik Zachodni - więcej informacji z regionu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl