Temat budowy obwodnicy pojawił się już w 2000 roku. Nowy odcinek o długości 4,75 km jest wschodnią obwodnicą Wrześni i zaczyna się na wysokości Sokołowa, przebiega w formie wiaduktu przez Gutowo Małe w stronę autostrady A2. Docelowo obwodnica łączy drogi krajowe nr 15 i 92 i ma wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta.
Prace budowlane rozpoczęły się w lutym 2019 roku. Całkowity koszt prac budowlanych wyniósł 79 633 395,1 zł. Na realizację tego przedsięwzięcia gmina Września pozyskała środki z Funduszu Dróg Samorządowych w kwocie 34 124 326,79 zł. Rada Miejska we Wrześni 17 grudnia 2020 roku nadała nazwę obwodnicy - ul. Niepodległości.
- Września leży na jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Europie, można powiedzieć, że na szlaku między Irlandią a Rosją. Września ma być centrum przyciągającym nowe inwestycje. Żeby to się stało, musi być dobra infrastruktura – powiedział premier Mateusz Morawiecki. – Program budowy obwodnic ma wyciągnąć tranzyt z miast. To bardzo ważne dla mieszkańców takich miast, jak Września. Trzeba decydować się na takie odważne inwestycje – dzięki nim przyciągniemy nowych inwestorów.
Otwarcie obwodnicy zostało zakłócone przez grupę rolników z Agrounii z Michałem Kołodziejczakiem na czele. Część z nich weszła na otwarty odcinek drogi i próbowała zapytać premiera o propozycję tarczy dla rolnictwa i inne formy wsparcia w okresie pandemii.
Źródło - Września Nasze Miasto: Obwodnica Wrześni została otwarta. Uroczystość zakłócili rolnicy z Agrounii
Kierowcy BMW powodują najwięcej wypadków? To mit! Oto samoch...
Sprawdź też:
