Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad Bugiem na trasie Warszawa - Białystok

dd
Od 30 grudnia pociągi jeżdżą trasą Rail Baltica po 15 km nowym odcinku linii i drugim nowym moście nad Bugiem. Ruch pociągów na odcinku Sadowne - Czyżew jest dwutorowy. Pasażerowie korzystają z nowych peronów w Małkini i na przystanku Prostyń. Przebudowane są perony w Zarębach Kościelnych, Kietlance i Szulborzu Wielkim.

Likwidacja „wąskiego gardła” – jednotorowego około kilometrowego odcinka z mostem na Bugu na linii Warszawa – Białystok zakończona. Pociągi na odcinku Sadowne – Czyżew mogą kursować dwoma torami. Linia kolejowa zwiększyła przepustowość. W październiku nad rzekę nasunięto 5 przęseł 300 metrowego nowego obiektu. Każde z przęseł waży około 300 ton. Operacja nasuwania trwała około 12 godzin. Na nowych konstrukcjach ułożone zostały tory. Wykonawca zamontował sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. 30 grudnia nową przeprawą pojechały pierwsze pociągi. Wcześniej, w marcu na odcinku Sadowne – Czyżew otwarto pierwszy nowy most na Bugu.

- Nowa przeprawa nad Bugiem na trasie do Białegostoku to następny zmodernizowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego most. Dzięki niemu zwiększona została przepustowość całej linii Białystok – Warszawa. Tylko w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały i zmodernizowały 150 mostów kolejowych miedzy innymi w Piszu nad rzeką Pisą, w Kępie Rzeczyckiej nad Sanem, pod Koninem na Kanale Grójeckim – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na stacji w Małkini pasażerowie korzystają z drugiego nowego peronu. Ustawione są nowe wiaty, ławki. Jest ledowe oświetlenie, system nagłośnienia i tablice informacyjne Przebudowany obiekt jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułożono antypoślizgową nawierzchnię i ścieżki naprowadzające. W lutym, po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, otwarte będzie przejście dla podróżnych.

W ramach inwestycji, przebudowane i przygotowane do oczekiwań podróżnych zostały także przystanki Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.

Między stacjami Sadowne Węgrowskie a Czyżew na 35 km odcinku ułożono nowe tory, przebudowano obiekty inżynieryjne. Zmodernizowane są przejazdy kolejowo-drogowe. Zamontowano nowe rozjazdy, wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie pociągów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. W ramach inwestycji wybudowany zostanie wiadukt drogowy w Małkini w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego Rozpoczęcie budowy planowane jest w połowie 2020 roku.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h a towarowe do 120 km/h.

Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Wartość prac to 569 mln zł netto. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano w II kwartale 2020 r.

Pierwotny, wcześniejszy termin zakończenia prac, został przesunięty w związku z trudnościami jakie napotkał wykonawca przy budowie mostu na Bugu oraz przy montażu nowego systemu sterowania ruchem kolejowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad Bugiem na trasie Warszawa - Białystok - Gazeta Współczesna

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 stycznia, 11:15, Gość:

Szok! W Małkini przejście pod torami a w Biedastoku dalej "Uwaga, jesteś na terenie przystanku i w każdej chwili możesz wpaść pod pociąg!".

Piśmak jechał pociągiem ?Gdyby napisał Sadowne Węgrowskie-Małkinia to zgoda , ale Małkinia -Czyżew i dalej , zawsze były 2 sł. dwa tory

B
Bstok

A ja się martwię czy aby prace nie ustaną w Czyżewie. Przekroczona zostaje granica między województwami. Już w latach 90 podejmowano próby modernizacji "po podlasku", czyli minimalnym kosztem. W Szepietowie czy Łapach zamontowano najprostsze urządzenia przekaźnikowe, nawet bez możliwości podania sygnałów manewrowych (choć w Łapach bardzo dużo się manewrowało), a w Białymstoku wzniesiono dwie nastawnie, z których jedną (grzybka) kilka lat temu zburzono po 20 latach nadziei, że stacja Białystok Centralny Towarowy wkroczy w XX wiek (bo o XXI nikt już nawet nie marzył). Białystok pozamykał i zdemontował wiele bocznic. Potencjał jako odbiorcy spadł znacząco. A potencjał Rail Baltica wciąż budzi wątpliwości. To dobry powód aby nie spieszyć się za bardzo lub ograniczyć się do planu minimum. Obym się mylił.

G
Gość
8 stycznia, 10:34, Gość:

Cześć panowie, z tej strony Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://sexanons.eu/monia25

Musi być kolejarzem?

z
zenek

A jeden bardzo wysoki przedstawiciel PKP mówił o 200km/godz, a tu 160.

Pytam dlaczego nie 250? Modernizacje na wczoraj, zamiast nowych torów dla dalekobieżnych na jutro...

G
Gość

Szok! W Małkini przejście pod torami a w Biedastoku dalej "Uwaga, jesteś na terenie przystanku i w każdej chwili możesz wpaść pod pociąg!".

j
jff

Do czasu az nie bedzie pendolino na odcinku kuznica- berlin ta linia nie ma znaczenia strategicznego.

Wróć na i.pl Portal i.pl