Rzecznik Praw Pacjenta: Po pandemii spada liczba skarg na działanie służby zdrowia

Artur Kiełbasiński
Wideo
od 16 lat
Zdaniem Rzecznika Praw Pacjenta Bartłomieja Chmielowca, liczba skarg na działanie służby zdrowia wyraźnie spadła po pandemii. Powrót służby zdrowia do normalnego trybu pracy sprawił, że znaczna część problemów przestała się pojawiać. Jednak nadal pojawiają się różne wątpliwości.

- Na początku e-porady budziły zachwyt, że mamy taki szybki i sprawny kontakt z lekarzem. Jednak z upływem czasu okazało się, że tamten system miał też wady. Część placówek niemal odcięła się od kontaktów z pacjentami - wyjaśnia Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta. - Obecne przepisy wprowadzają równowagę w systemie i wskazują kiedy taka porada jest możliwa, a kiedy nie.

Rzecznik podkreśla też, że od kilku lat z polskiego budżetu finansowane jest coraz więcej unikalnych, nowoczesnych terapii dotyczących chorób rzadkich.

- Mamy wiele sygnałów od stowarzyszeń, organizacji społecznych, że zmiany w tym zakresie są bardzo dobrze postrzegane - mówi Bartłomiej Chmielowiec. - Będziemy zabiegać o to, by w miarę możliwości budżetowych, ten trend kontynuować.

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
tzw "rzecznik praw pacjenta" to pisowski pachołek który odrzuca wszystkie skargi pod byle pretekstem !!! szkoda czasu
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl